آخرین اخبار

تولید و تجاری‌سازی ماسک ضد چروک صورت با استفاده از نوعی ماهی

تولید و تجاری‌سازی ماسک ضد چروک صورت با استفاده از نوعی ماهی

شرکت ماهیگیری سنفورد «Sanford» و شرکت روولوشن فایبر «Revolution Fibres» که در زمینه فناوری نانو فعالیت دارد، با همکاری یکدیگر اقدام به تولید نوعی ماسک صورت نانو فیبر نموده‌اند که از ضایعات پوستی نوعی ماهی به نام « هوکی» به دست می‌آید. این محصول که فرآیند توسعه فناوری، تولید و تجاری‌سازی آن بیش از ده سال به طول انجامیده است، از این ماه برای فروش عرضه خواهد شد. دو شرکت امیدوارند بتوانند از فیبرهای مشابه نه‌فقط برای محصولات مراقبت از پوست که برای تولید انواع داروهای موضعی برای سوختگی، ضایعات پوستی و دیگر موارد مرتبط نیز استفاده نمایند.

بنا بر گزارش «Newsroom»، این ماسک ضد چروک صورت، با استفاده از کلاژن پروتئینی پوست ماهی و به‌کارگیری فرآیند انحصاری شرکت روولوشن فایبر، تحت عنوان «sonic electro spinning» تولید شده است. نانو فیبرهای تولیدشده، با قرار گرفتن بر روی پوست مرطوب، حل شده و مواد مغذی را درون آن رها می‌سازد. «لاین هوزیه» مدیرعامل روولوشن، با تأکید بر ویژگی‌های ضد چروک محصول اظهار داشت: «آزمایش‌های انجام‌گرفته، نشان می‌دهد که ماسک‌های تولیدی می‌تواند چین‌وچروک‌های پوست صورت را  تا 31.5 درصد کاهش دهد». وی با اشاره به عرضه نانو فیبرهای جدید با نام «actiVLayr» در نمایشگاه مد و زیبایی شانگهای و سپس عرضه در نیوزیلند در ماه ژوئن، افزود: «این فرصتی برای آینده است که فناوری بسیار هیجان‌انگیزی را می‌سازد. با توجه به تقاضای بسیار برای رساندن محصولات دارویی به پوست، actiVLayr می‌تواند جایگزینی برای کرم‌ها و حتی روش‌های تزریقی باشد». «آدریان گری»، مدیر توسعه کسب‌وکار سنفورد نیز در مورد کاربری ماهی هوکی گفت: «پیش ‌از این، پوسته‌های ماهی هوکی، به‌عنوان غذای ماهی و حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. ساختار کلاژنی این ماهی، آن را به‌عنوان یک ماده پایه مناسب برای نانو فیبرها مطرح می‌نماید.»

گفتنی است، روولوشن فایبر تقریباً یک دهه پیش، در مورد نوعی نانو فیبر کلاژنی با استفاده از ماهی هوکی، به‌عنوان بخشی از پروژه مشترک با مرکز تحقیقات گیاهان و غذاهای دریایی صحبت نموده بود که در ادامه در سال 2013 میلادی، خبر از جدی شدن فرآیند تولید آن داد. این شرکت، در حال مذاکره با شرکت‌های بزرگ چندملیتی برای انتقال کاربردهای دارویی فناوری جدید است.

 

مرجع: «Newsroom»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.