آخرین اخبار

درمان سرطان ریه به کمک نقاط کوانتومی تولیدی از عصاره برگ چای

درمان سرطان ریه به کمک نقاط کوانتومی تولیدی از عصاره برگ چای

چای در میان بسیاری از مردم در جوامع مختلف، به‌عنوان یک نوشیدنی معمول به شمار می‌رود. محققین دانشگاه «سوانسی» با همکاری کالج فناوری «Rangasamy» و دانشگاه «Bharathiar»، موفق به کشف یکی دیگر از مزایای این نوشیدنی محبوب در زمینه سلامتی شده‌اند که بر اساس آن، نانوذرات تولید شده از عصاره چای، می‌تواند برای مبارزه با سلول‌های سرطانی مفید واقع شود. نتایج پژوهش‌های انجام‌گرفته، حاکی از این است که نقاط کوانتومی«Quantum Dots» تولید شده از برگ چای، علاوه بر ممانعت از رشد سلول‌های سرطانی، موجب از بین رفتن تا 80 درصدی آن‌ها می‌گردد.

نقاط کوانتومی، ذرات بسیار کوچک، با ابعاد کمتر از 10 نانومتر هستند که در زمینه‌های مختلف، از جمله مراقبت‌های بهداشتی، رایانه، سلول‌های خورشیدی و تصویربرداری از تومورها کاربرد دارد.

بنا بر گزارش «R&D Magazine»، محققین با ترکیب کردن عصاره برگ چای، سولفات کادمیوم و سولفید سدیم، توانستند به نقاط کوانتومی دست یابند. نتیجه حاصل از آزمایش ترکیب بر روی سلول‌های سرطانی ریه، نشان‌دهنده خواص پیش‌گیرنده و درمانی بالای آن بوده است.

یکی از اعضای تیم تحقیق، با تأکید بر این‌که شواهد قبلی، تأییدکننده ویژگی‌های منحصربه‌فرد عصاره برگ چای است، افزود: «عصاره برگ چای، می‌تواند یک جایگزین غیر سمی برای ساخت نقاط کوانتومی باشد. نکته تعجب‌آور آزمایش‌های ما، مهار فعالانه سلول‌های سرطانی ریه، توسط نقاط کوانتومی تولید شده بود که هیچ‌یک از ما انتظار آن را نداشتیم.»

نقاط کوانتومی «CdS» که از عصاره برگ چای حاصل شده است، در مقایسه با نانو ذرات «CdS» معمول، انتشار بیولوژیکی استثنایی در تصویربرداری از سلول‌های سرطانی نشان می‌دهد که همین امر، مسیری بسیار امیدوارکننده برای کشف روش‌های جدید مبارزه با سرطان پیش روی دانشمندان می‌گشاید.

گفتنی است، نقاط کوانتومی عمدتاً در یک فرآیند پیچیده و پرهزینه شیمیایی تولید می‌شود و علاوه بر خواص درمانی پیش‌گفته، می‌تواند در تصویربرداری از سلول‌های سرطانی نیز مورد استفاده قرار گیرد که تیم تحقیق در پی توسعه و تجاری‌سازی نوآوری خود در این زمینه نیز هستند.

 

مرجع: «R&D Magazine»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.