آخرین اخبار

حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها در زمینه لجستیک، مواد جدید و بسته‌بندی توسط شتاب‌دهنده «Plug and Play»

حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها در زمینه لجستیک، مواد جدید و بسته‌بندی توسط شتاب‌دهنده «Plug and Play»

ربات‌های اسکوتر و پیاده‌رو، فوم ساخته شده از پوسته میگو و یک پوشش مقاوم در مقابل خراشیدگی‌های خودرو، تنها برخی از ایده‌های نوآورانه ارائه‌شده در برنامه استارت آپی «Spring Summit» بوده که در تاریخ 8 الی 18 می سال جاری میلادی برگزار شده است. این برنامه استارت‌آپی متعلق به «Plug and Play» است که از پرطرفدارترین شتاب‌دهنده‌های دره سیلیکون به شمار می‌آید و همکاری با برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهانی مانند زیمنس را برای استارت‌آپ‌ها به ارمغان می‌آورد. این شرکت، همچنین در تعداد محدودی از استارت‌آپ‌های تحت حمایت خود سرمایه‌گذاری نموده و سهام کوچکی را به خود اختصاص می‌دهد که از مهم‌ترین نمونه‌های این اقدام، می‌توان به «Dropbox» اشاره نمود.

بنا بر گزارش «GreenBiz»، در این رویداد نوآورانه که با هدف کمک به تجاری‌سازی ایده‌های مختلف انجام گرفته است، کارآفرینان در سه حوزه زنجیره تأمین و لجستیک، مواد جدید و بسته‌بندی به ارائه ایده‌های نوآورانه خود در چند دقیقه پرداخته و مخاطبین علاقه‌مند، از جمله تولیدکنندگان و یا سرمایه‌گذاران، برای تعامل با آن‌ها ابراز تمایل می‌نمایند. استفاده از فناوری نانو، برای طراحی پوشش‌ها و بسته‌بندی محصولات، یکی از ایده‌هایی است که کارآفرینان فعال در حوزه مواد جدید به‌عنوان یک موضوع داغ در دره سیلیکون به آن می‌نگرند.

در ادامه با پنج استارت‌آپ برجسته رویداد یاد شده در زمینه به‌کارگیری فناوری در لجستیک و مواد جدید آشنا خواهیم شد:

1- استارت‌آپ «Bext360» که یک استارت‌آپ مبتنی بر فناوری بلاکچین بوده که هدف ردیابی و رصد زنجیره تأمین محصولات با استفاده اپلیکیشن‌های موبایل را دنبال می‌نماید. استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای کنترل زنجیره تأمین تولید قهوه در صنایع کشاورزی از نمونه‌های اولیه تست شده توسط این استارت‌آپ بوده که برای تولید و استخراج کبالت از معادن نیز قابل استفاده بوده است.

2- استارت‌آپ «Robby Technologies» که در زمینه طراحی و تولید انواع ربات فعالیت می‌کند. نسل اول تولیدات این استارت‌آپ، بر حمل کالای مشتریان توسط ربات و تحویل آن‌ها متمرکز بوده و نسل دوم نیز نوعی ربات تعاملی پیاده‌رو مشابه با حیوانات خانگی را معرفی می‌نماید. استفاده از این ربات‌ها برای حمل و ارسال سفارشات، علاوه بر هزینه تمام‌شده پایین‌تر، تولید گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.

3- استارت‌آپ «Alchemy» که در زمینه طراحی و تولید سنسورهای مورد استفاده در خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار فعالیت می‌نماید. علاوه بر سنسورهای یاد شده، توسعه یک پوشش مقاوم برای شیشه‌های جلو و عقب اتومبیل در مقابل ضربات ناگهانی، از محصولات جالب توجه این استارت‌آپ است.

4- استارت‌آپ «Cruz Foam» که یک ایده کاملاً غیرمعمول در مقایسه با دیگر ایده‌های ارائه‌شده در این رویداد داشته و بر روی نوعی فناوری جدید برای تبدیل ضایعات پوستی میگو به یک نسخه زیستی از استیروفوم متمرکز است. استیروفوم استاندارد از یک محصول مبتنی بر فرآورده‌های نفتی به دست آمده که دومین پلاستیک یافت شده در سواحل به شمار می‌رود. وجود پلاستیک‌های فوق از چالش‌های اصلی در مناطق اقیانوسی است که با ایده پیشنهادی می‌تواند رفع گردد.

5- استارت‌آپ «Grabit» نیز یک ربات کارخانه‌ای را معرفی نموده که با استفاده از یک ولتاژ کوچک و ایجاد چسبندگی در سطح آن، می‌تواند اشیاء و کالاها را جذب نموده و سپس با قطع ولتاژ آن را رها نماید.

 

مرجع: GreenBiz

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.