آخرین اخبار

توسعه فناوری صفحات نمایش انعطاف‌پذیر با استفاده از فناوری چاپ الکترواستاتیک

توسعه فناوری صفحات نمایش انعطاف‌پذیر با استفاده از فناوری چاپ الکترواستاتیک

یکی از موضوعات جذاب در دنیای فناوری که اخیراً توجهات بسیاری را به خود مشغول نموده است، صفحات نمایش انعطاف‌پذیر است. ویدئوهای متعددی در اینترنت وجود دارد که برای مثال یک گوشی هوشمند با قابلیت خم شدن بر روی بازو و یا یک صفحه‌نمایش نازک که می‌توان آن را در تمامی جهات لوله کرد، را معرفی می‌نماید. از سوی دیگر، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و سایر محصولاتی که به‌نوعی از صفحات نمایش برخوردارند، نظیر اپل، گوگل و مایکروسافت، به این حوزه از فناوری ورود نموده‌اند. با وجودی که از دیدگاه یک کاربر معمولی، این قابلیت‌ها بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد، این پرسش مطرح است که آیا این فناوری با این حد از قابلیت در حال حاضر امکان‌پذیر است؟

یک پیش‌شرط اصلی برای صفحه‌نمایش خمیده، یک پایه انعطاف‌پذیر است که با استفاده از یک فویل حاصل می‌شود. صفحات نمایش منحنی، از مواد شیشه‌ای قابل‌انعطاف نیز استفاده می‌نمایند. با این حال، در مسیر دستیابی به انعطاف کامل، مسیرهای متعددی پیش روی محققین است. برای مثال یک منبع نور نازک و انعطاف‌پذیر که با استفاده از تحریک الکتریکی می‌تواند پیکسل‌های خود روشن شونده را انتشار دهد. دیودهای انتشار نور ارگانیک یا «OLED»، از چنین آشکارسازهای نور استفاده می‌کنند. البته راهکارهای جدیدتری نیز وجود دارد.

بنا بر گزارش «Nanowerk»، در رویدادی که با عنوان «Display Week 2018» در تاریخ‌های 22 تا 25 می در لس‌آنجلس برگزار می‌گردد، برجسته‌ترین فناوری‌های تجاری مرتبط با صفحات نمایش از سوی شرکت‌ها و فناوران معرفی می‌شود. یکی از این فناوری‌های مطرح، چاپ پیکسل‌ها بر روی فویل یا شیشه است که از چاپ الکترواستاتیک «ESJET» برای انعطاف‌پذیری صفحات نمایش استفاده می‌کند. چاپ «ESJET»، یک فناوری جدید پردازش جوهر با استفاده از ولتاژ الکتریکی است که برای طیف وسیعی از جوهرهای قابل چاپ کاربرد دارد. تیمی از محققین به رهبری «کریستین بوفل»، سعی بر ایجاد ساختارهایی ساده‌تر برای انعطاف‌پذیری صفحات نمایش دارند. گفتنی است، این پروژه برای طی مراحل تجاری‌سازی خود که از ابتدای سال 2014 میلادی آغاز شده است، تحت حمایت برنامه «H2020» اتحادیه اروپا قرار دارد.

 

مرجع: «Nanowerk»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.