آخرین اخبار

کسب مقام اول بخش علم و فناوری المپیاد نانوفناوری «INO 2018» توسط یک تیم از مالزی

کسب مقام اول بخش علم و فناوری المپیاد نانوفناوری «INO 2018» توسط یک تیم از مالزی

یک تیم دانشجویی از مالزی متشکل از چهار دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های «UKM»، «Malaya» و «Tun Hossein Onn Malaysia»، موفق به دریافت مدال طلا و جایزه دو هزار یورویی از المپیاد بین‌المللی فناوری نانو «INO 2018» ایران شدند. این تیم، توسط مرکز ملی فناوری نانو «NNC» به‌عنوان نماینده مالزی در رقابت‌های بخش علم، فناوری و نوآوری المپیاد مذکور شرکت کرده بودد. گفتنی است که المپیاد جهانی فناوری نانو، توسط انجمن آسیا نانو «ANF» و شورای ابتکارات نانوفناوری ایران «INIC»، از تاریخ 21 فروردین سال جاری و به مدت شش روز در پارک فناوری پردیس تهران برگزار گردید. رقابت‌ها با حضور تیم‌هایی از کشورهای آسیایی و اروپایی (سه تیم از اتحادیه اروپا، دو تیم از کشور میزبان و تیم‌هایی از تایوان، کره جنوبی، روسیه و مالزی) به‌صورت گروهی و در دو بخش نظری و عملی برگزار شده است.

بنا بر گزارش «New Straits Times»، رقابت در این المپیاد با ارائه یک مفهوم تحقیقاتی در زمینه حل یکی از مسائل مرتبط با مدیریت فاضلاب، کشاورزی، صنایع غذایی و بسته‌بندی، انرژی‌های جایگزین، داروها و ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام گرفته است که طرح نوآورانه تیم دانشجویی مالزی، مبتنی بر استفاده از روغن پالم به‌عنوان یک ترکیب نانویی برای رفع مشکل فاضلاب‌های صنعتی بود. این پروژه، با عنوان «استفاده از غشای نانو پالم-فیبر اکسید تیتانیوم «PFTF» برای تصفیه فاضلاب صنعتی»، به‌طور خاص برای تجزیه آلاینده‌های آلی و معدنی در پساب‌های نساجی و معادن استفاده می‌شود.  به گفته یکی از اعضای تیم تحقیق، اصلی‌ترین چالش آن‌ها، مدت‌زمان ده دقیقه‌ای ارائه راهکار پیشنهادی بوده است که در این زمان کوتاه، می‌بایست تمامی نکات برجسته طرح خود را برای داوران ارائه می‌کردند.

لازم به ذکر است، معاون اقتصادی و امور بین‌الملل دانشگاه «UKM» با ابراز خرسندی از شرکت در این المپیاد، از کار گروهی به‌عنوان یکی از جنبه‌های مثبت رقابت‌های انجام گرفته یاد کرد و ایده‌های مطرح‌شده را دارای قابلیت برای تبدیل به راهکارهای صنعتی دانست. وی افزود: «چنین مسابقاتی فرصتی عالی برای ایجاد ارتباط بین محققین مستعد و همکاری آن‌ها در حل مشکلات است.»

 

مرجع: «New Straits Times»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.