آخرین اخبار

رونمایی از تجهیز نانویی ساخت داخل به سفارش یک شرکت چینی

رونمایی از تجهیز نانویی ساخت داخل به سفارش یک شرکت چینی

شرکت دانش‌بنیان سوین پلاسما، موفق به ساخت یک تجهیز نانویی لایه نشانی به سفارش یک شرکت چینی شده است. این دستگاه، طی مراسمی در روز سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری، با حضور معاون رئیس‌جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و استاندار اصفهان، در محل استقرار شرکت سوین پلاسما در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رونمایی شد.

بنا بر گزارش «ستاد ویژه توسعه فناوری نانو»، شرکت دانش‌بنیان سوین پلاسما، قابلیت طراحی و ساخت تجهیزات نوین اعمال پوشش‌های فوق سخت بر روی سطوح قطعات صنعتی را دارا است که می‌تواند با محصولات تولیدی کشورهای پیشرفته رقابت نماید. حسن جهدی، مدیر‌عامل این شرکت در این زمینه اظهار داشت: «پوشش‌های اعمال‌شده توسط تجهیزات ما، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، به‌نحوی‌که می‌توانند با محصولات تولیدی کشورهای پیشرفته از جمله سوئیس و آلمان رقابت نمایند. نکته حائز اهمیت این است که قیمت تمام‌شده ساخت این دستگاه، یک‌سوم تجهیزات مشابه آلمانی است. در ساخت این تجهیزات، تا آنجایی که امکان داشته از قطعات تولید داخل استفاده شده است.»

شرکت مهندسی سطح سوین پلاسما، به‌عنوان یکی از شرکت‌های صنعتی توسعه‌دهنده‌ پوشش‌های نانو لایه و نانوکامپوزیتی شناخته می‌شود که بیش از 8 سال سابقه کار صنعتی، علمی و تحقیقاتی در این زمینه داشته و در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدمات پوشش‌های فوق سخت به روش رسوب‌دهی بخار پلاسمایی، در ایران فعالیت می‌نماید. این شرکت، تا کنون تفاهم‌نامه همکاری با 5 شرکت چینی به امضاء رسانیده و با مشارکت شرکت‌های Metcotech و Leading coating در حال تأسیس شرکتی مشترک در چین جهت ارائه خدمات پوشش دهی است. همچنین سوین پلاسما با شرکت پلاتیت سوئیس که یکی از برترین شرکت‌های دنیا در زمینه پوشش‌های PVD است، همکاری دارد.

گفتنی است، دستگاه مذکور طی روزهای آینده به چین ارسال خواهد شد. همچنین رایزنی‌ها برای سفارش 8 دستگاه‌ دیگر برای تحویل در هشت ماه آینده، میان سوین پلاسما و شرکت چینی در حال انجام است.

 

مرجع: «ستاد ویژه توسعه فناوری نانو»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.