آخرین اخبار

تولید واکسن‌های پیشرفته به کمک فناوری نانو

تولید واکسن‌های پیشرفته به کمک فناوری نانو

شرکت نانوبیو «NanoBio» که در زمینه فناوری‌های بیولوژیک دارویی فعال است، در پی خاتمه تأمین مالی 10 میلیون دلاری خود (سری «A») اعلام کرد که نام خود را به «Blue Willow Biologics» تغییر داده است. این تغییر نام، نشان‌دهنده تغییر و تکامل این شرکت و تمرکز آن بر توسعه فناوری و تولید واکسن‌های جدید در زمینه بیماری‌های تنفسی است. فرآیند جذب سرمایه‌گذاری و تأمین مالی این شرکت، از سوی مؤسسات سرمایه‌گذاری «Line Moon»، «North Coast Technology» و دانشگاه میشیگان مدیریت شده است.

بنا بر گزارش «Nanotechnology Now»، نانوبیو در ابتدای امر با هدف توسعه درمان‌های پوستی مبتنی بر فناوری نانو تأسیس گردید. این شرکت، تغییر نام خود را بیانگر تمرکز بر طراحی و تولید چندین نوع واکسن پیشرفته و آغاز آزمایش‌های انسانی آن‌ها دانسته است. پلتفرم واکسن بلوویلو، بر پایه فناوری پتنت شده این شرکت «NanoVax» توسعه یافته است که در آن از نانو امولسیون‌های منحصربه‌فرد چربی در آب، برای ایجاد نوعی ایمنی سیستماتیک استفاده می‌شود. فناوری بلوویلو، قابلیت بهبود برای بسیاری از واکسن‌های موجود و نیز تولید واکسن‌هایی جدید برای برخی بیماری‌ها که تاکنون امکان جلوگیری از آن‌ها به کمک واکسیناسیون نبوده است را فراهم می‌آورد. «دیو پرالتا»، مدیر اجرایی این شرکت اظهار داشت: «در چند سال گذشته تحقیقات ما به‌طور فزاینده‌ای نشان داده است که پلتفرم توسعه یافته می‌تواند نقشی مهم در نسل جدید واکسن‌ها ایفاء نماید. داده‌های حاصل از آزمایش‌های بالینی، حاکی از افزایش قابل توجه حفاظت در برابر برخی عفونت‌های شدید تنفسی است و با توجه به حمایت‌های صورت گرفته و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، بلوویلو به‌سرعت در حال نزدیک شدن به مطالعات بالینی فاز یک است.»

لازم به ذکر است، توسعه درمان‌های پوستی به‌عنوان ایده اولیه راه‌اندازی شرکت، از طریق همکاری با شرکای خارجی و تحت نشان تجاری «NanoBioR» ادامه خواهد یافت.

 

مرجع: «Nanotechnology Now»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.