آخرین اخبار

استفاده از نانوفناوری برای طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های بدون باتری

استفاده از نانوفناوری برای طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های بدون باتری

بیش از 60 گروه تحقیقاتی فعال در حوزه نانو فناوری از سرتاسر جهان، در حال طراحی و ساخت نانو ژنراتورهای مکانیکی تریبوالکتریک «TENGs» هستند که می‌تواند برای جذب و ذخیره‌سازی انرژی از ارتعاشات مکانیکی، مورد استفاده قرار گیرد. این فناوری می‌تواند در طیف وسیعی از کاربردهای مختلف، اعم از تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی، شبکه‌های حسگر، دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی قابل برنامه‌ریزی و بسیاری سیستم‌های کوچک دیگر بکار گرفته شود. در یکی از آخرین تلاش‌ها برای تجاری‌سازی این فناوری، گروهی از محققین در کره جنوبی در حال ساخت نسل جدیدی از اسباب‌بازی‌های بدون نیاز به باتری هستند که انرژی لازم را از طریق «TENG» فراهم می‌نماید.

بنا بر گزارش «Nanowerk»، محصولات ساخته‌شده شامل «SCT- TENG» و «SDT- TENG» هستند که به ترتیب نوعی اسباب‌بازی هوشمند برای دست زدن و یک اردک اسباب‌بازی است. این دو محصول کاملاً ایمن و سازگار با محیط‌زیست بوده و از القای الکترواستاتیک برای مهار و جذب انرژی بیومکانیکی استفاده می‌نماید. همچنین آزمایشات انجام گرفته، نشان‌دهنده عملکرد مطلوب در جذب انرژی و پایداری مناسب دستگاه در بلندمدت است.

گفتنی است، محققین درخواست خود را برای ثبت و انتشار پتنت مرتبط با این اسباب‌بازی‌های هوشمند ارائه داده و در حال جستجو برای یافتن شرکت‌هایی هستند که بتوانند تجاری‌سازی و عرضه محصول نهایی به بازار مصرف را بر عهده گیرند. آن‌ها بر این نکته تأکید دارند که به غیر از اسباب‌بازی‌های ابداعی، از «TENG» می‌توان برای دستگاه‌های بیوسنسور یک بار مصرف و سایر وسایل الکترونیکی قابل حمل و یا پوشیدنی استفاده نمود. بر همین اساس، استراتژی تیم تحقیق برای توسعه نوآوری خود، طراحی و ساخت ابزارهای الکترونیکی بدون باتری، برای استفاده روزمره است.

 

مرجع: «Nanowerk»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.