آخرین اخبار

تولید نسل جدید نمایشگرها با استفاده از فناوری نانو

تولید نسل جدید نمایشگرها با استفاده از فناوری نانو

صفحه‌نمایشی کوچک‌تر از ناخن انگشتان خود را تصور نمایید که از دور، همچون نوری درخشان به نظر می‌رسد و با نزدیک شدن به آن، می‌توان تصویری واضح و کاملاً روشن در ابعاد یک‌پنجاهم قطر موی انسان در آن مشاهده نمود. این نوآوری که در استارت‌آپ ووریل «VueReal» و مبتنی بر میکرو «LED»های با ابعاد در حدود یک میکرون توسعه یافته است، می‌تواند صنعت نمایشگرهای «LED» را با تغییر و تحولات شگرف مواجه سازد.

بنا بر گزارش وب‌سایت «The Record»، استارت‌آپ ووریل در سال ۲۰۱۶، توسط دو تن از کارآفرینان و دانشجویان دانشگاه واترلو راه‌اندازی شده و در زمینه توسعه فناوری‌های نوین نمایشگرهای انتشاری فعالیت می‌نماید. فناوری توسعه یافته، مانند «LED»های ارگانیک، نور خود را تولید می‌نماید. بر خلاف صفحات نمایش «LCD» که نیاز به منبع نور جداگانه دارد. تیم تحقیق ووریل با بررسی «LED»های ارگانیک که در دستگاه‌هایی مانند تلفن همراه و تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این نتیجه رسید که جایگزینی میکرو «LED»ها، می‌تواند فواید بسیاری به همراه داشته باشد. میکرو «LED»ها روشن، واضح و کاملاً پایدار بوده و مصرف به نسبت کمتری نیز دارند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا این فناوری جدید هنوز تجاری‌سازی نشده است که چالش‌های هزینه‌ای و فنی از مهم‌ترین آن‌ها است. ووریل مدعی است که توانسته راهکارهایی برای رفع این چالش‌ها ارائه نماید. «رضا چاجی» از بنیان‌گذاران این استارت‌آپ، در این زمینه اظهار می‌دارد: «با استفاده از فناوری توسعه یافته در ووریل، می‌توان صفحات نمایش با قیمت‌های رقابتی با نمونه‌های مشابه موجود در بازار عرضه نمود که دارای عملکردی بهتر باشند. این فناوری، فراتر از بهبود نمایشگرهای فعلی، می‌تواند به‌عنوان یک پلتفرم برنامه‌های کاربردی بالقوه در زمینه‌های پزشکی و امنیتی نیز استفاده شود. فناوری جدید، به‌نوعی توانسته است تا نانوفناوری و کاربردهای واقعی مصرف‌کنندگان را به هم متصل نماید.»

گفتنی است، ووریل که در دو سال گذشته به‌طور کامل بر توسعه فناوری یادشده متمرکز است، موفق به جذب بیش از ۱۵.۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جهت فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود شده است.

 

مرجع: «The Record»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.