آخرین اخبار

توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم دارورسانی به کمک نانوسیلیکون‌ها

توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم دارورسانی به کمک نانوسیلیکون‌ها

سیستم‌های مبتنی بر فناوری نانو در فرآیند تحقیق و توسعه حوزه دارو و درمان، می‌تواند مزایای بسیاری به‌ویژه از نظر ثبات دارویی، عمر مفید فناوری و قابلیت‌های دسترسی بیولوژیک به همراه داشته باشد. از همین رو، انواع مختلف نانوذرات در صنایع دارویی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده بکار گرفته می‌شوند. یکی از نوآوری‌های جدید در زمینه تحویل دارویی، فناوری «SiSafe» است که نوعی پلتفرم دارورسانی مبتنی بر نانوسیلیکون محسوب می‌شود. این فناوری تحویل دارویی، یک ساختار متخلخل نانوسیلیکونی است که ظرفیت بارگذاری دارو را افزایش داده و برای مثال، در داروهایی که نیازمند تزریق مستقیم در خون دارند، می‌تواند به افزایش درصد محلول شدن دارو کمک نماید.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Healthcare News»، از فناوری «SiSafe» می‌توان در داروسازی، بهداشت و سلامت حیوانات، فناوری‌های زیستی و بسته‌بندی بهینه ترکیبات دارویی استفاده نمود. از مزایای اصلی این فناوری، می‌توان به افزایش ایمنی، کنترل زمان انتشار دارو و نیز کارایی و اثربخشی بیشتر ترکیب دارویی اشاره کرد. این فناوری که پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش، توسعه یافته و در مرحله تجاری‌سازی نهایی است، در نوامبر سال 2016 میلادی موفق به جذب سرمایه ۵ میلیون دلاری جهت توسعه‌های بیشتر و کمک به ورود به بازارهای جهانی شده است.

شایان ذکر است که یکی از چالش‌های عمده پیش روی شرکت‌های داروسازی و فعال در حوزه فناوری‌های زیستی، دارورسانی اثربخش و ایمن است. بر همین اساس، داروهای تولیدی در فرم‌ها و اشکال گوناگون، نظیر کپسول، مایع، قطره، ژل‌های موضعی و تزریقی و ... برای مقابله با این چالش به بازار عرضه می‌شود. با پیشرفت‌های علمی انجام گرفته در زمینه افزایش کنترل و پایداری داروها و در نتیجه کاهش دوز و تأثیر طولانی‌مدت داروها از یک‌سو و استفاده از نانوفناوری برای به حداقل رساندن هزینه و افزایش قابلیت‌های بیولوژیکی و کارآمدی تحویل دارویی از سوی دیگر، موج جدیدی از نوآوری‌های علمی در زمینه تولید و تجاری‌سازی داروهای مختلف آغاز شده است.

  

مرجع: «Healthcare News»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.