آخرین اخبار

واگذاری مجوز بهره‌برداری از فناوری درمان دردهای نوروپاتیک به کمک نانوذرات

واگذاری مجوز بهره‌برداری از فناوری درمان دردهای نوروپاتیک به کمک نانوذرات

شرکت جی‌بی‌ساینس «GB Sciences» فرآیند انتقال فناوری ساخت نانوذرات خاص که برای درمان دردهای نوروپاتیک استفاده می‌شود را از دانشگاه سویل «USE» با موفقیت به اتمام رسانیده است. این فناوری که مبتنی بر ترکیبات کانابینوئید است، در یک پروژه تحقیقاتی مشترک توسط محققین دانشگاه‌های سویل و کادیز «UCA» و مرکز سرمایه‌گذاری بیوپزشکی «CIBERSAM» توسعه یافته و مجوز انحصاری بهره‌برداری از آن در سرتاسر جهان به شرکت «جی‌بی‌ساینس» واگذار شده است.

دردهای نوروپاتیک به صورت کلی به دردهایی گفته می‌شود  که در نتیجه تحریک سیستم عصبی مرکزی بدن (مغر و نخاع) ایجاد می‌گردد. نانوذرات یاد شده در فناوری انتقال یافته، به‌صورت دوز خوراکی در اختیار افرادی که از دردهای مداوم نوروپاتیک رنج می‌برند، قرار می‌گیرد. دکتر «آندره هوارد» مدیر دفتر علوم و تحقیقات شرکت جی‌بی‌ساینس، در این زمینه اظهار داشت: «کانابینوئیدها با توجه به پایه چربی و کارایی بالا، می‌توانند به‌عنوان یک راهکار درمانی مطلوب برای بیماری‌های مزمن، نظیر دردهای نوروپاتیک محسوب شوند. در عین حال، روش‌های تحویل دارویی مبتنی بر فناوری نانو، با بهبود قابلیت‌های زیستی، پایداری و سازگاری این مولکول‌های درمانی قوی، برای افرادی که خواهان مصرف میزان داروی کمتر هستند، مناسب خواهد بود».

گفتنی است در فرآیند انتقال فناوری یاد شده، تمامی جنبه‌های تولید نانوذرات، فرآیندهای کنترل کیفی، فرایند نمودن و انجماد محصول برای افزایش پایداری و ثبات آن و نیز سهولت حمل‌ونقل مورد توجه قرار گرفته است. «جان پاس» مدیرعامل جی‌بی‌ساینس، با تأکید بر مشارکت این شرکت در فرآیند توسعه فناوری افزود: «هنگامی‌که ما انگیزه محققین در توسعه راهکارهای نوین تحویل دارویی مبتنی بر کانابینوئید را مشاهده نمودیم، مجموعه‌ای از شرکای تحقیقاتی بین‌المللی، نظیر دانشگاه سویل را گرد هم آوردیم تا داروهایی پیشرو و سطح بالا تولید کنیم. ما فقط مجوز بهره‌برداری از فناوری موجود آن‌ها را اخذ نکردیم، بلکه با مشارکت در فرآیند توسعه و بهبود فناوری، سعی کردیم کارایی و عملکرد سایر فرمول‌های اختصاصی خود را نیز بهبود دهیم». 

 

مرجع: «Business Insider»

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.