آخرین اخبار

افزایش صد برابری سرعت اجرای کامپیوترها به کمک میکروچیپ‌های تراهرتز

افزایش صد برابری سرعت اجرای کامپیوترها به کمک میکروچیپ‌های تراهرتز

محققین موفق به توسعه فناوری جدیدی شده‌اند که رایانه‌ها و تمامی وسایل ارتباطی الکترو اپتیک را قادر می‌سازد تا با سرعتی صد برابری اجرا شوند. این فناوری مبتنی بر میکروچیپ‌های تراهرتز توسعه یافته است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Nanowerk»، تا به امروز ساخت تراشه‌های تراهرتز با دو چالش عمده گرمای بیش از حد و مقیاس‌پذیری مواجه بوده است. دکتر «اوریل لوی» و همکارانش، پس از سه سال تحقیق گسترده توانسته‌اند نوعی فناوری نوری را از منظر مفهومی به اثبات برسانند که سرعت ارتباطات نوری را با قابلیت اطمینان و ساخت الکترونیک مرتبط می‌سازد. این پیشرفت علمی، در مقاله‌ای با عنوان «به‌کارگیری فتونیک‌های سیلیکونی غیر فرار برای توسعه فناوری فلش مموری نانومقیاس» انتشار یافته است. ارتباطات نوری شامل تمامی فناوری‌هایی است که نور را از طریق کابل‌های فیبر نوری، مانند اینترنت، ایمیل، پیام‌های متنی، تماس تلفنی و مراکز داده، استفاده و ارسال می‌نماید. ارتباطات نوری فوق‌العاده سریع هستند،

پروفسور لوی و تیم تحقیقاتی وی، با استفاده از یک ساختار فلزی اکسید نیترید اکسید سیلیکون و یک مدار مجتمع ابداعی که از فناوری فلش مموری استفاده می‌کند، فناوری جدیدی توسعه داده‌اند که رایانه‌های معمولی 8 تا 16 گیگاهرتز و نیز تمامی دستگاه‌های الکترو اپتیک را صد بار سریع‌تر اجرا می‌نماید. این کشف می‌تواند فرآیند انتقال داده‌ها را با سرعتی بسیار بالاتر از آنچه در حال حاضر امکان‌پذیر است، همراه سازد. پروفسور لوی معتقد است پیشرفت‌های حاصل از فناوری جدید، می‌تواند تغییرات بنیادین در صنایع مربوطه ایجاد نماید.  

 

مرجع: Nanowerk

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.