آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری بوئینگ در یک استارت‌آپ استرالیایی

سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری بوئینگ در یک استارت‌آپ استرالیایی

استارت‌آپ استرالیایی مایریوتا «Myriota» که در زمینه اتصال دستگاه‌های مختلف از طریق ماهواره‌های کوچک فعالیت می‌نماید، اولین شرکت خارج از آمریکا محسوب می‌شود که موفق به دریافت کمک‌های مالی از صندوق سرمایه‌گذاری بوئینگ شده است. بوئینگ هوریزون ایکس «Horizon X» به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری شرکت بوئینگ با هدف کاهش هزینه‌های فناوری ماهواره‌ای مورد استفاده برای اتصال دستگاه‌ها از طریق اینترنت، اقدام به سرمایه‌گذاری 15 میلیون دلاری در شرکت «مایریوتا» نموده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Airline Ratings»، استارت‌آپ مایریوتا از یک فرستنده کوچک استفاده نموده و از طریق ماهواره‌های کوچک 800 کیلوگرمی برای ارسال و انتقال اطلاعات استفاده می‌نماید. در حال حاظر این شرکت، برای نشان دادن چگونگی کارکرد فناوری خود، از یک فرستنده میکرو برای نظارت بر یک مخزن آب استفاده می‌نماید. فرستنده تنها در زمان‌های ضروری فعال می‌شود که صرفه‌جویی در قدرت باطری را به همراه دارد. در نهایت، نرم‌افزار پس از دریافت بسته‌های اطلاعاتی و مرتب کردن آن‌ها، نتایج را به کاربران نهایی ارسال نموده و به کشاورزان اعلام می‌نماید که مخزن آب پر شده است.

«الکس گرانت» مدیرعامل مایریوتا، در این زمینه اظهار داشت: «فناوری ما یک راهکار برای رفع مشکل اتصال صدها میلیون دستگاهی است که نیاز به برقراری ارتباط دارند، ولی شبکه مبتنی بر باطری و مقرون به صرفه برای انجام این کار در اختیار ندارند. مقیاس سرمایه‌گذاری انجام گرفته همراه با مشارکت استراتژیک توسط سرمایه‌گذاران جهانی، می‌تواند چشم‌انداز ما برای برقراری ارتباط اینترنت اشیاء «IoT»، را برای همه فراهم نماید». «استیو نوردلند» معاون اجرایی بوئینگ هوریزون ایکس، نیز در این خصوص اعلام نموده است: «بخشی از مأموریت ما این است که نوآوری‌های شرکت‌های استارت‌آپی را پیگیری و حمایت نموده و آن‌ها را تسریع نماییم».

گفتنی است، علاوه بر بوئینگ هوریزون ایکس، مؤسسات «Right Click Capital» و «Singtel Innov» نیز از سرمایه‌گذاران در مایریوتا محسوب می‌شوند.

 

مرجع: Airline Ratings

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.