آخرین اخبار

بررسی و درمان نارسایی‌های قلبی به کمک نانوفناوری

بررسی و درمان نارسایی‌های قلبی به کمک نانوفناوری

محققین دانشگاه «Queen Mary» در لندن، موفق به توسعه یک روش جدید برای رفع نارسایی قلبی شده‌اند. در این روش از فناوری نانو برای تغییر و اصلاح سفت شدن عضلات قلب استفاده می‌شود.

نارسایی قلبی یکی از بیماری‌هایی است که افراد بسیاری با آن دست‌به‌گریبان هستند. این بیماری در انگلستان بیش از 920 هزار نفر را تحت تأثیر خود قرار داده است. یکی از شایع‌ترین علل نارسایی قلبی، حمله قلبی است که با سفت شدن عضله قلب، پمپاژ خون در بدن را با اختلال مواجه می‌نماید. علاوه بر این، سفت شدن عضلات قلب، می‌تواند به دلایل ارثی نیز رخ دهد. در حال حاضر برخی داروهای کمک‌کننده به کاهش اثرات نارسایی قلبی به بازار عرضه شده است، با این حال، هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

سلول‌های تشکیل‌دهنده عضله قلب در یک نوع مش ساخته شده از کلاژن و برخی دیگر از پروتئین‌های ساختاری قرار گرفته است که هنگام حمله قلبی در بیمار، مش‌های یاد شده سفت‌تر می‌شوند. دکتر «ایسکراچ» و همکارانش با استفاده از فناوری نانو و تقلید مش قلب به‌صورت ستون‌هایی که ضخامت هر یک از آن‌ها در حدود 500 نانومتر است (150 برابر کوچک‌تر از ضخامت موی انسان)، سلول‌های قلب را بر روی این ستون‌ها قرار داده و از یک روش تصویربرداری بسیار پیشرفته برای ارزیابی چگونگی تغییر در سفتی آن‌ها استفاده نموده‌اند. با توجه به نتایج تحقیق، می‌توان داروهایی را یافت که در زمان سفتی مش‌ها می‌توانند عملکرد خون‌رسانی قلب را بهبود بخشند. این یافته‌ها می‌تواند دانشمندان را در کشف درمان قطعی نارسایی‌های قلبی یاری دهد. 

 

مرجع: Heart Matters

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.