آخرین اخبار

انتشار گزارش جدید تحقیقات بازار نانوفناوری در صنعت هوافضا

انتشار گزارش جدید تحقیقات بازار نانوفناوری در صنعت هوافضا

گزارش جدید «تحقیقات بازار نانوفناوری در صنعت هوافضا» که به موارد و فاکتورهای کلیدی، نظیر نیازهای مصرف‌کننده و روند آن در شرایط فعلی و آتی بازار می‌پردازد، انتشار یافته است. این گزارش، به صاحبان کسب‌وکار کمک نموده تا ریسک‌های تصمیم‌گیری را به حداقل رسانده و استراتژی کسب‌وکار خود را بر مبنای نتایج قابل حصول تنظیم نمایند.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Business News»، این گزارش با معرفی اصطلاحات و تعاریف مرتبط با بازار نانوفناوری آغاز شده و در ادامه به تجزیه‌وتحلیل موقعیت گذشته و حال نانو فناوری در صنعت هوافضا می‌پردازد. فعالان کلیدی صنعت و تمرکز آن‌ها در مناطق مختلف جغرافیایی، از دیگر اطلاعاتی است که در این گزارش قابل دسترس بوده و طبقه‌بندی فروشندگان بر اساس گروه محصول، مکان جغرافیایی، توسعه سازمانی و برخی دیگر از عوامل و شرایط ارائه شده است.

الگوی رشد سالانه، از طریق تجزیه‌وتحلیل اکوسیستم بازار نانوفناوری هوافضا انجام شده است که شامل مقیاس‌های منطقه‌ای، به‌ویژه آمریکا به‌عنوان منطقه پیشرو در این صنعت است. بنا بر گزارش مذکور، ماهواره‌های نانو و میکرو، با جرم نسبتاً کم و ابعاد فیزیکی کوچک‌تر از ماهواره‌های معمولی، از مهم‌ترین پیشران‌های تحقیقات و پژوهش‌های این حوزه محسوب می‌شود و فناوری نانو دارای نقش حیاتی در ارائه مواد با کارایی بالا در نانوسنسورها و ماهواره‌های کوچک است. در واقع، کوچک‌سازی از طریق استفاده از ساختارها و مواد نانویی، علاوه بر ارتقاء عملکرد و کارایی تجهیزات، وزن کلی سیستم‌های طراحی شده را نیز کاهش می‌دهد که می‌تواند تحولی بزرگ در صنعت هوافضا به وجود آورد.

گفتنی است، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی صنعت هوافضا و استفاده از نانوفناوری در آن، رعایت قوانین زیست‌محیطی است که با توجه به خطرات و ریسک‌های بالقوه استفاده از این فناوری و آسیب‌های محتمل زیست‌محیطی، باید به‌صورت خاص مورد توجه قرار گیرد. یکی از مثال‌های جالب توجه در این زمینه، جریمه پنج میلیون دلاری «لاکهید مارتین» در رابطه با نقض مقررات زیست‌محیطی در کارخانه‌های تولیدی خود در سال 2016 میلادی است که بیانگر اهمیت این موضوع می‌باشد.

 

مرجع: Business News

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.