آخرین اخبار

رونمایی از تاکسی پرنده «کورا»، از سوی استارت‌آپ راه‌اندازی شده توسط بنیان‌گذار گوگل

رونمایی از تاکسی پرنده «کورا»، از سوی استارت‌آپ راه‌اندازی شده توسط بنیان‌گذار گوگل

استارت‌آپ کیتی هاوک «Kitty Hawk» که توسط «لری پیج» مدیرعامل گوگل تأسیس شده است، از تاکسی پروازی خود که آن را کورا «Cora» نامیده است، رونمایی کرد. این خودرو، نوعی هواپیمای کوچک است که می‌تواند به‌صورت عمودی پرواز نماید. این استارت‌آپ، در حدود یک سال پیش نیز خودرویی دیگر تحت عنوان فلایر «Flyer» معرفی نموده بود که بیشتر مناسب برای ورزش‌های هوایی یا دریایی است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Fortune»، استارت‌آپ «کیتی هاوک» پس از آن‌که نتوانست مجوزهای مرتبط با محصول جدید خود را در آمریکا اخذ نماید، به کشور نیوزلند برای تجاری‌سازی آن متمایل شده است. این تصمیم‌گیری با توجه به سیاست‌های حمایتی و توسعه‌ای کشور نیوزلند در بکارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر و تمام الکتریکی انجام شده است. در بیانیه‌ای که به همین مناسبت انتشار یافته است، با تأکید بر عدم وجود مسیری مشخص برای صدور مجوزهای استفاده از تاکسی هوایی، برای استفاده‌های روزمره آمده است: «ما نیاز به مکانی داشتیم که به اندازه کافی جسورانه و پویا باشد، تا بتوان کورا را به بازار تجاری رهنمون ساخت».

کیتی هاوک مدعی است که کورا یک هواپیمای خودآموز پروازی بوده و نیاز به مجوز خلبانی ندارد. این شرکت، با همکاری دولت نیوزلند، در حال راه‌اندازی یک سرویس تجاری تاکسی هوایی است. «پیتر کرابتری» از وزارت کسب‌وکار و نوآوری نیوزلند در این خصوص اظهار داشت: «ما پتانسیل کورا به‌عنوان یک فناوری پایدار، کارآمد و تحول‌پذیر که می‌تواند زندگی مردم نه تنها در نیوزلند که در سرتاسر جهان را تحت تأثیر خود قرار دهد، مشاهده نموده‌ایم.»

گفتنی است، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ایده خودروهای هوایی، به عدم تعریف مسیرهای هوایی (مشابه با جاده‌ها و اتوبان‌ها) باز می‌گردد که تجاری‌سازی این محصولات را با مشکل مواجه نموده است. در حال حاضر، علاوه بر کیتی هاوک (این نام از شهری در کارولینای شمالی که برادران رایت موفق به پرواز تاریخی خود شدند، گرفته شده است)، شرکت اوبر و شرکت آلمانی «Volocopter» (با حمایت دایملر و اینتل) نیز بر پروژه توسعه و تجاری‌سازی تاکسی‌های پروازی متمرکز هستند.

 

مرجع: Fortune

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.