آخرین اخبار

معرفی مراکز تحقیقاتی و محققین برتر در زمینه استفاده از نانومواد مولیبدنی

معرفی مراکز تحقیقاتی و محققین برتر در زمینه استفاده از نانومواد مولیبدنی

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط «Elsevier's SciVal»، یکی از زمینه‌های تحقیقاتی در رشته فیزیک که در طی دهه گذشته میلادی مورد استقبال دانشمندان و محققین قرار گرفته است، متمرکز بر نانو موادی مانند گرافن بوده که در مقیاس و ابعاد بسیار کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در همین راستا، داده‌های آنالیز شده پیرامون نانو مواد ترکیبات مولیبدنی نشان می‌دهد که دانشگاه کورنل آمریکا و مرکز تحقیقاتی تولوز فرانسه، به‌عنوان مراکز آکادمیک پیشرو در این زمینه به شمار می‌روند.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Times Higher Education»، در شهر تولوز که قلب مهندسی فرانسه محسوب می‌شود و شرکت ایرباس نیز در این شهر قرار دارد، مؤسسات پژوهشی به‌عنوان بخشی از دانشگاه ایالتی تولوز به تحقیق و توسعه در زمینه نانو مواد مشغولند. بنا بر آمار، میزان تحقیقات مرتبط با استفاده از ترکیبات مولیبدن در نانوفناوری در مؤسسات وابسته به این دانشگاه، تقریباً هشت برابر میانگین نرخ جهانی است. دانشگاه کورنل آمریکا نیز با نرخ تحقیقات 7.6 برابری نسبت به میانگین جهانی، توانسته است خود را به‌عنوان یکی دیگر از مؤسسات پژوهشی برتر در این زمینه مطرح نماید. علاوه بر دانشگاه تولوز و مؤسسات وابسته به آن و نیز دانشگاه کورنل، دانشگاه‌هایی نظیر کانزاس، استنفورد، «MIT» و تنسی نیز در بین ده مرکز آکادمیک برتر جای گرفته‌اند.

علاوه بر این، «دیوید مولر» مدیر اجرایی مؤسسه «Kavli» در دانشگاه کورنل نیز به‌عنوان دانشمند برتر در زمینه تحقیقات پیرامون ترکیبات مولیبدن در بازه زمانی 2014 تا 2017 میلادی انتخاب شده است. وی تا کنون بیش از 150 مقاله منتشر نموده است که بیش از 10000 بار مورد استناد دیگران قرار گرفته‌اند. با توجه به انتشار 9 مقاله در زمینه نانو فناوری ترکیبات مولیبدن در طی بازه زمانی یاد شده و قرارگیری همه آن‌ها به‌جز 2 مورد، در بین مقالات برتر این حوزه، وی به‌عنوان محقق برجسته در این زمینه انتخاب شده است. پس از مولر، «کینفای ماک» و «هتر هیل» از دانشگاه کلمبیا در رده‌های بعدی محققین برجسته در زمینه مطالعات نانوفناوری ترکیبات مولیبدن قرار گرفته‌اند.

 

مرجع: Times Higher Education

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.