آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری خطوط هواپیمایی در یک استارت‌آپ آمریکایی

سرمایه‌گذاری خطوط هواپیمایی در یک استارت‌آپ آمریکایی

معضل رزرو بیش از ظرفیت مسافرین در خطوط هواپیمایی، موجب شده تا سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های فناورانه جهت رفع آن، در دستور کار ایرلاین‌های مختلف قرار گیرد. شرکت مادر «بریتیش ایرویز» و مؤسسات سرمایه‌گذاری «JetBlue» و «Qantas»، به تازگی اقدام به تأمین مالی 2.6 میلیون دلاری برای استارت‌آپ ولانتیو «Volantio» نموده‌اند که یک نرم‌افزار جالب برای پایان دادن به استرس‌ها و فشارهای ناشی از قرار گرفتن در لیست انتظار پروازهای هواپیمایی توسعه داده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «latimes»، نرم‌افزار شرکت ولانتیو این قابلیت را دارد که در موارد تراکم زیاد مسافر و طولانی شدن لیست انتظار، در روزهای پیش از پرواز اقدام به ارسال پیام به مسافرین از طریق تلفن همراه نموده و پیشنهاد ارتقاء شرایط بلیط در ازای واگذاری صندلی را مطرح می‌نماید. نرم‌افزار در شرایط اضطراری با مسافرین یاد شده به‌طور خودکار تماس گرفته و در صورت تمایل یک بلیط جدید برای پرواز بعدی برای آن‌ها رزرو می‌نماید. با این کار، تعدادی صندلی خالی در پروازی که با مشکل لیست انتظار طولانی مواجه شده است، آزاد شده و معضل خطوط هواپیمایی تا حدی رفع می‌گردد. این نرم‌افزار در حال حاضر از سوی «Qantas»، «Iberia»، «Alaska Airlines» و «Volaris» استفاده می‌شود.

«عظیم باروداوالا» مدیر اجرایی ولانتیو، با ابراز خرسندی از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته اظهار داشت: «این بودجه می‌تواند یک رأی اعتماد قوی برای ما محسوب شود که بیانگر مسیر درستی است که ما انتخاب کرده‌ایم. تصمیم خطوط هواپیمایی، نشان می‌دهد که ما یک راهکار پیشرو برای رفع معضل آن‌ها در اختیار داریم.»

گفتنی است، با توجه به مشکلات ناشی از تراکم مسافرین در لیست انتظار پروازها، سیاست شرکت‌های هواپیمایی تغییر یافته است و بسیاری از آن‌ها اقدام به پرداخت مبالغ کلان تا 10000 دلار به مسافرین در ازای واگذاری صندلی‌های خود می‌نمایند.   

 

مرجع: latimes

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.