آخرین اخبار

برنامه‌ریزی یک شرکت استارت‌آپی چینی برای ورود به بازار خودروی آمریکا

برنامه‌ریزی یک شرکت استارت‌آپی چینی برای ورود به بازار خودروی آمریکا

شرکت استارت‌آپی نیو «Nio» که در زمینه طراحی و تولید خودروهای الکتریکی فعالیت می‌نماید، در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار آمریکا در سال 2020 میلادی است. این شرکت چینی که پیش از این با نام «NextEV» شناخته می‌شد، امیدوار است بتواند از منابع و امکانات حاصل از عرضه عمومی اولیه خود برای تأمین هزینه‌های مرتبط با فعالیت‌های تحقیق و توسعه باتری در فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه استفاده نماید. علاوه بر این، نیو به دنبال جلب نظر هشت بانک آمریکایی از جمله «مورگان استنلی» و «گلدمن ساکس» جهت تأمین سرمایه‌های مورد نیاز این شرکت است.

بنابر گزارش وب‌سایت «The Drive» استارت‌آپ «NextEV» در سال 2014 میلادی و از سوی «ویلیام لی»، کارآفرین مشهور چینی تأسیس گردید و به دنبال تکرار موفقیت‌های تسلا در زمینه توسعه، طراحی و تولید فناوری‌های پیشرفته در صنعت خودرو است. لازم به ذکر است که با توجه به بازار چین که از بزرگ‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به شمار می‌رود و فشارها و حمایت‌های دولت این کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، انگیزه برای توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروهای الکتریکی بسیار زیاد شده است.

نیو در سال 2016 میلادی یک محصول جدید تحت عنوان «EP9» به بازار معرفی نمود که در تیراژ محدود (16 دستگاه) تولید گردید. اولین مدل واقعی تولید شده توسط نیو را می‌توان «ES8» دانست که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی رونمایی شد و می‌تواند با توجه به تولید محلی و عدم وجود هزینه‌های بالای مالیات و واردات، تسلا را از نظر قیمت خودروهای تولیدی تحت فشار قرار دهد. البته هنوز مشخص نیست که آیا نیو تصمیم به فروش «ES8» در بازار آمریکا داشته و یا محصولی جدید معرفی خواهد کرد.

 

مرجع: The Drive

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.