آخرین اخبار

حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت برای توسعه و تجاری‌سازی استارت‌آپ‌ها

حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت برای توسعه و تجاری‌سازی استارت‌آپ‌ها

مایکروسافت طی یک برنامه دوساله تحت عنوان مایکروسافت برای استارت‌آپ‌ها «Microsoft for Startups»، مبلغ 500 میلیون دلار برای رشد و توسعه استارت‌آپ‌ها، کمک به تجاری‌سازی محصولات و افزایش پایگاه مشتریان آن‌ها اختصاص خواهد داد. در بیانیه رسمی این شرکت که در همین زمینه انتشار یافته، آمده است: «برنامه حمایتی مایکروسافت برای استارت‌آپ‌ها شامل ارائه گزینه‌های همکاری در فروش محصولات و نیز دسترسی به فناوری است که می‌تواند همکاری در اکوسیستم‌های محلی را ارتقاء بخشد.»

بنابر گزارش وب‌سایت «eWeek»، شرکت‌های همکار در این طرح می‌توانند از قابلیت‌های فروش و بازاریابی مایکروسافت برای فروش محصولات خود به مشتریان بهره‌مند شوند. علاوه بر این، شرکت‌ها می‌توانند به رآکتورهای مایکروسافت که در واقع مکان‌های فیزیکی برای استقرار کارآفرینان و ارتباط با شبکه و نیز دسترسی به رویدادهای مرتبط است، دسترسی داشته باشند. فضاهای جدید به‌زودی در برلین، لندن، سیدنی، پکن و شانگهای راه‌اندازی شده و به مکان‌های در دسترس نظیر سان‌فرانسیسکو، نیویورک و ردموند افزوده می‌شود. مایکروسافت پیش از این نیز برنامه‌هایی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و کمک به تجاری‌سازی ایده‌هایشان تدارک دیده است. به عنوان مثال، برای استارت‌آپ‌هایی که توانسته‌اند سری «A» تأمین مالی را با موفقیت پشت سر بگذارنند، برنامه «Microsoft Scale-Up» برنامه‌ریزی‌شده است که برخی فرصت‌های همکاری بازاریابی، فروش و دسترسی به بازار مایکروسافت را برای شرکت‌های فناور جوان فراهم می‌آورد.

گفتنی است، مایکروسافت تنها غول فناوری نیست که برنامه‌های حمایتی از شرکت‌های استارت‌آپی نوآور تدارک دیده است؛ اینتل در کنفرانس سالانه خود در نوزدهم اکتبر سال گذشته، خبر از سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری در 15 استارت‌آپ برگزیده داد. گوگل نیز با برنامه ابتکاری «Google Developers Launchpad Studio»، اقدام به ارائه خدمات فنی و مالی با تمرکز بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نموده است. این شرکت همچنین یک پلتفرم آنلاین تحت عنوان «Startup With Google» راه‌اندازی نموده که مشاوره‌های مختلف در زمینه جذب منابع مالی و رفع موانع به استارت‌آپ‌های نوپا ارائه می‌دهد.

 

مرجع: eWeek

http://nanomatch.ir/

1 پاسخ به حمایت ۵۰۰ میلیون دلاری مایکروسافت برای توسعه و تجاری‌سازی استارت‌آپ‌ها

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.