آخرین اخبار

تولید یک متالنز تطبیق‌پذیر برای کنترل چشم مصنوعی

تولید یک متالنز تطبیق‌پذیر برای کنترل چشم مصنوعی

دانشمندان دانشکده علوم مهندسی و کاربردی جان پولسون دانشگاه هاروارد «SEAS»، موفق به تولید نوعی متالنز تطبیق‌پذیر شده‌اند که به‌طور هم‌زمان برای متمرکز نمودن نور و رفع برخی اختلالات تصویری آستیگماتیسم و تغییر تصویر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متالنز که ماهیتاً مسطح است، می‌تواند از نظر الکترونیکی چشم مصنوعی را کنترل نماید. نتایج حاصل از این پژوهش در مجله علمی «Science Advances» انتشار یافته است.

آلان شی «Alan She» از دانشجویان کارشناسی ارشد «SEAS» و از نفرات اصلی تیم تحقیق در خصوص این فناوری جدید اظهار داشت: «این پژوهش، ترکیبی از فناوری‌های جدید ماهیچه مصنوعی و متالنز را برای ساخت یک متالنز قابل تنظیم بکار گرفته است که می‌تواند تمرکز را همانند چشم انسان، در زمان واقعی تغییر دهد. قدم بعدی ما توسعه قابلیت‌های پویا برای اصلاح برخی انحرافات نظیر آستیگماتیسم و تغییر تصویر است که چشم انسان به‌طور طبیعی نمی‌تواند آن‌ها را انجام دهد.»

بنابر گزارش وب‌سایت «Nanowerk»، فناوری جدید که از الگوهای نانوساختاری استفاده نموده است، امکان زوم اپتیکال و اتوماتیک را برای طیف وسیعی از کاربردها از جمله دوربین‌های تلفن همراه، انواع عینک و سخت‌افزارهای مرتبط با واقعیت مجازی «Virtual Reality» و واقعیت افزوده «Virtual Augment» فراهم می‌آورد. همچنین با توسعه فناوری، احتمال ساخت میکروسکوپ‌های اپتیکال نسل جدید وجود خواهد داشت که به‌صورت کاملاً الکترونیک، می‌توانند بسیاری از اختلالات را هم‌زمان تصحیح نمایند.

شایان ذکر است که دفتر توسعه فناوری دانشگاه هاروارد اقدام به ثبت و حفاظت از حقوق مالکیت فکری مرتبط با این فناوری نموده و در جستجوی فرصت‌های تجاری‌سازی آن است.

 

مرجع: Nanowerk

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.