آخرین اخبار

توسعه یک روش مقرون‌به‌صرفه برای تولید «تری‌استیک اسید لاکتون» در مقیاس‌های صنعتی

توسعه یک روش مقرون‌به‌صرفه برای تولید «تری‌استیک اسید لاکتون» در مقیاس‌های صنعتی

یک تیم از مهندسین شیمی دانشگاه تگزاس، موفق به توسعه یک روش جدید و مقرون‌به‌صرفه برای تولید یک پلتفرم شیمیایی زیستی تحت عنوان تری‌استیک اسید لاکتون «Triacetic Acid Lactone-TAL» شده‌اند که می‌تواند برای تولید داروهای نوآورانه جدید و نیز پلاستیک‌های پایدار در مقیاس‌های صنعتی بکار رود. تیم تحقیق به رهبری «هال آلپر» از دانشکده مهندسی شیمی با استفاده از مهندسی ژنتیک و فناوری‌های زیستی توانسته‌اند متابولیسم اولیه برای تولید پلی‌کتاید «Polyketide» را بازسازی نمایند. آن‌ها همچنین ظرفیت تولید را تا ده برابر افزایش داده که می‌تواند با تولید انبوه پلی‌کتایدها، انواع کاربری صنعتی را در دسترس شرکت‌های مختلف قرار دهد.

پلی‌کتایدها کلاس مهمی از مولکول‌های مشتق شده طبیعی هستند که برای تولید انواع محصولات، نظیر مکمل‌های غذایی، پلیمرهای مخصوص، رنگدانه‌ها و دارو مورد استفاده قرار می‌گردد. در حال حاضر بیش از 20 محصول دارویی، از جمله داروهای ایمنی، ضد میکروبی و استاتین‌ها در بازار وجود دارد که مبتنی بر پلی‌کتایدها هستند.

چالش‌های فنی مرتبط با تولید مصنوعی پلی‌کتاید، موجب برخی محدودیت در تأمین نیازهای مصرفی و صنعتی این ماده شده است که پیشرفت تیم تحقیقاتی دانشگاه تگزاس می‌تواند شرایط را تغییر دهد. با استفاده از روش جدید، محققین توانسته‌اند «TAL» را مستقیماً با استفاده از یک بیو رآکتور خالص نمایند.

دفتر تجاری‌سازی دانشگاه تگزاس با هدف حفاظت از فناوری ابداعی، اقدام به ثبت آن در دفتر ثبت اختراعات آمریکا «USPTO» نموده است و در تلاش است تا آن را در دیگر نقاط جهان نیز به ثبت برساند. «دان شارپ»، مدیر دفتر تجاری‌سازی فناوری‌های دانشگاه تگزاس با اشاره به این‌که این نهاد در پی تعامل با شرکت‌ها و شرکای تجاری علاقه‌مند به تولید پلی‌کتاید با استفاده از فناوری جدید است، افزود: «نقش کلیدی دفتر تجاری‌سازی فناوری با توجه به فعالیت‌های گسترده پژوهشی در دانشگاه تگزاس به عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی دولتی در کشور، بسیار کلیدی است و در تلاش هستیم تا نتایج تحقیقات و یافته‌های پژوهشی را به‌صورت محصول یا خدمتی متمایز به بازار عرضه نماییم. تجاری‌سازی پژوهش‌هایی مانند این فناوری که با راهکارهای نوآورانه خود می‌تواند اقتصاد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد، از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.»

مرجع: Nanowerk

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.