آخرین اخبار

گام‌های نهایی تجاری‌سازی فناوری تصویربرداری از بافت سرطانی به کمک نانوذرات

گام‌های نهایی تجاری‌سازی فناوری تصویربرداری از بافت سرطانی به کمک نانوذرات

یک استارت‌آپ کانادایی از دانشگاه تورنتو که از فناوری نانو برای کمک به جراحان برای شناسایی و حذف تومورهای سرطانی استفاده می‌نماید، موفق به تأمین مالی 2.3 میلیون دلاری بابت هزینه‌های مرتبط با فاز اول آزمایش‌های بالینی خود شده است. این سرمایه‌گذاری که تحت عنوان «بودجه بذر» به استارت‌آپ نانوویستا «Nanovista» تخصیص یافته است، با کمک 750 هزار دلاری مؤسسه سرمایه‌گذاری «Green Sky» آغاز خواهد شد.

بنابر گزارش دانشگاه تورنتو، نانوویستا نوعی فرآیند تصویربرداری مبتنی بر نانوذرات توسعه داده است که علاوه بر تصویربرداری و اسکن کامپیوتری «CT» در برنامه‌ریزی قبل از عمل، در طول جراحی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گفته «کریستین آلن» یکی از سه بنیان‌گذار نانوویستا، این فناوری توسعه یافته، می‌تواند به جراحان کمک نماید تا با شناسایی دقیق بافت بدخیم، فقط همان قسمت‌ها را تخلیه نموده و در عین حال از حذف تمامی سلول‌های سرطانی اطمینان حاصل نمایند. وی افزود: «ایده اولیه این فناوری پس از بحث و گفتگو با جراحان بیمارستان‌های تحقیقاتی تورنتو ایجاد و توسعه یافت. ظهور برنامه‌های غربالگری برای افراد در معرض ابتلا به انواع خاصی از سرطان، نظیر سرطان ریه، موجب شده است تا این ضایعه تا حدی کمتر شود. با این حال، چالشی که بسیاری از جراحان با آن مواجه هستند، از بین بردن دقیق و کامل بافت سرطانی است.»

شایان ذکر است که علاوه بر دکتر آلن، پروفسور «دیوید جافرای» و دکتر «جینزی ژنگ» از دیگر مؤسسین و بنیان‌گذاران نانوویستا به شمار می‌آیند. گفتنی است، گرفتن تأییدیه‌های نهایی مستلزم انجام آزمایشات بالینی است که اثربخشی فناوری جدید در سر و گردن بیماران مبتلا به سرطان ریه را بررسی می‌نماید. با توجه به پیش‌بینی‌های تیم تحقیق، اخذ تأییدیه و تجاری‌سازی فناوری تا پیش از تابستان 2018 میلادی انجام خواهد گرفت.   

 

مرجع: utoronto

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.