آخرین اخبار

ارتباط گسترده استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته با سازندگان خودرو

ارتباط گسترده استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته با سازندگان خودرو

شورای اتوتک «AutoTech» به‌عنوان شبکه ارتباطی صنعت خودرو، در طی پنج سال فعالیت توانسته است تعداد اعضای خود را به بیش از صد عضو برساند. این گروه که در سال 2012 میلادی توسط «لیز کرتون» در دره سیلیکون بنیان نهاده شد، به‌نوعی نقش رابط بین استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری پیشرفته از یک سو و سازندگان خودرو و تأمین‌کنندگان مرتبط با این صنعت از سوی دیگر را بر عهده دارد. کرتون در توصیف کار خود می‌گوید: «آنچه ما انجام می‌دهیم، نوعی دیپلماسی است.»   

بنابر گزارش وب‌سایت «Free Press»، شورای «اتوتک» از زمان شکل‌گیری که با 15 عضو آغاز بکار نموده، توانسته است نزدیک به 100 عضو جذب نماید که شامل نام‌های بزرگی مثل «Bosch»، فورد، نیسان و هیوندای است. استقبال شرکت‌های بزرگ از این ایده، بیانگر نوعی تغییر رویکرد در صنعت خودرو است. در سال‌های اخیر با توسعه فناوری‌های جدید و به‌ویژه فناوری هدایت خودکار وسایط نقلیه، ارتباطات بین خودروسازان آمریکایی و دره سیلیکون به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است که آن را می‌توان نوعی همکاری فناورانه قلمداد نمود.

کرتون با ایجاد شبکه‌ای قوی از ارتباطات بین شرکت‌های بزرگ خودروساز و استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، توانسته است علاوه بر تأمین تقاضای صنعت خودرو، زمینه‌ساز ورود برخی از فناوری‌های جدید به این صنعت گردد. وی سیلیکون ولی را همچون یک آهنربا توصیف نموده که لزوماً جایی نیست که ایده‌های خلاق و نوآوری‌های جدید آغاز می‌شود، بلکه جایی است که می‌تواند ارتباط با دیگر بازیگران شبکه نوآوری اتفاق بیفتد.

 

مرجع: Detroit Free Press

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.