آخرین اخبار

برنامه حمایتی دانشگاه واترلو برای طرح موضوع در مراحل آغازین کارآفرینی

برنامه حمایتی دانشگاه واترلو برای طرح موضوع در مراحل آغازین کارآفرینی

دانشگاه واترلو برنامه جدیدی برای کمک به دانشجویان در مراحل آغازین نوآوری‌های کارآفرینانه تدوین نموده است. این طرح که تحت عنوان «Problem Lab-PL» اجرایی خواهد شد، به دانشجویان کمک می‌کند تا بتوانند یک مشکل فنی، اقتصادی، صنعتی و یا مرتبط با بازار تقاضا را شناسایی و تعریف نمایند. رهبری و مدیریت «PL» بر عهده پروفسور «لری اسمیت» از اقتصاددانان دانشگاه واترلو است و بیش از 300 هزار دلار تحت عنوان سرمایه‌گذاری بذر از سوی«مایک لازاریدیس» و «دوگ فرگین» از مدیران گروه سرمایه‌گذاری کوانتوم «Quantum» به آن اختصاص یافته است. مبلغ یاد شده به‌طور خاص از رقابت بین دانشجویان، برای درک یک چالش تجاری منحصر به فرد پشتیبانی می‌نماید.

اسمیت، با تأکید بر اهمیت تعریف مسئله در موفقیت کارآفرینان افزود: «بدون هدایت مناسب، اغلب کارآفرینان مسئله محوری خود را به‌جای این‌که در یک فرآیند برنامه‌ریزی‌شده، هدفمند و استراتژیک بیابند، کاملاً تصادفی پیدا می‌کنند. این امر با توجه به اهمیت تعریف مناسب و دقیق مسئله در موفقیت یک نوآوری کارآفرینانه، بسیار حیاتی خواهد بود.»

بنابر گزارش وب‌سایت «Markets Insider»، رقابت بین دانشجویان، دو بار در هر ترم و با مشارکت گروه سرمایه‌گذاری کوانتوم و برنامه کارآفرینی دانشگاه واترلو برگزار می‌گردد. در نهایت، داوران گروه‌های برگزیده را انتخاب می‌کنند که جایزه‌ای بین 10 تا 20 هزار دلار برای سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه مربوط به مسئله مطرح‌شده را به خود اختصاص می‌دهند. لازاریدیس در این زمینه اظهار داشت: «ما معتقدیم این طرح می‌تواند دانشجویان را تشویق نماید تا پیش از پرداختن به حل یک مسئله، آن را به‌خوبی درک و تجزیه‌وتحلیل نمایند که می‌تواند به ایده‌ها و استراتژی‌های بهتر برای کسب‌وکارهای جدید منجر شود. انتظار می‌رود این طرح در طی سال‌های آینده رشد یافته و نقش مهمی در اکوسیستم نواری دانشگاه، منطقه و کل کشور کانادا ایفاء نماید.»

لازم به ذکر است، ایده اصلی راه‌اندازی «PL» از سال 2013 میلادی و گزارش لری اسمیت در زمینه زیرساخت‌های کارآفرینی آغاز شد. این گزارش نشان می‌داد که در دانشگاه‌های منتخب کانادا، تنها 11 درصد از دوره‌های کارشناسی و 13 درصد از دوره‌های کارشناسی ارشد بر روی نحوه شناسایی، درک و تعریف مسائل و مشکلات متمرکز هستند و بخش عمده‌ای از تمرکز بر روی توسعه و اجرایی کردن راهکارها قرار دارد.

مرجع: Markets Insider

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.