آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری 38 میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذاری هلندی در کافه بازار و دیوار

سرمایه‌گذاری 38 میلیون دلاری شرکت سرمایه‌گذاری هلندی در کافه بازار و دیوار

مؤسسه بین‌المللی «IIIC» که در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت فعالیت می‌نماید، در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری 38 میلیون یورویی در هلدینگ فناوری ایرانی «هزار دستان» می‌باشد. با توجه به توافقات انجام‌گرفته، این مؤسسه هلندی در ازای سرمایه‌گذاری خود، به 10 درصد از سهام هلدینگ هزار دستان دست خواهد یافت. گفتنی است، هزار دستان مالک کافه بازار (بزرگ‌ترین بازار محلی اپلیکیشن‌های اندروید) و دیوار (خدمات طبقه‌بندی شده و آنلاین تبلیغات) است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Financial Tribune»، یکی از بنیان‌گذاران و اعضای هیئت‌مدیره کافه بازار با تأکید بر این‌که ساختار مدیریتی شرکت، پس از سرمایه‌گذاری جدید دستخوش تغییر نخواهد شد، افزود: «سرمایه دریافتی، صرف توسعه خدمات جدید از جمله خدمات مبتنی بر ابر داده‌ها خواهد شد. ما قصد داریم تا کافه بازار را به یک استارت‌آپ Unicorn تبدیل نماییم.» (اصطلاح «یونیکورن» برای توصیف استارت‌آپ‌هایی استفاده می‌شود که ارزشی بیشتر از یک میلیارد دلار دارند.)

کارشناسان معتقدند، هزار دستان علاوه بر توسعه کافه بازار و دیوار، در حال برنامه‌ریزی برای ورود به حوزه‌های جدید از فناوری، نظیر ارائه خدمات فین‌تک و کیف پول مجازی (e-Wallet) نیز می‌باشد. کافه بازار که در سال 2010 میلادی راه‌اندازی شده است، بزرگ‌ترین بازار محلی برنامه‌های اندروید به شمار می‌رود و در حدود 36 میلیون نفر، از برنامه‌های ارائه شده توسط آن بر روی گوشی‌های خود استفاده می‌نمایند. بیش از 130000 نرم‌افزار و 30000 بازی در این سامانه موجود است و طبق آمار، روزانه 4.7 میلیون برنامه از طریق ان دانلود می‌گردد. دیوار نیز با 25 میلیون کاربر فعال در ایران و انتشار بیش از 60 میلیون اگهی از زمان راه‌اندازی در سال 2013 میلادی، از محصولات موفق شرکت به شمار می‌رود. همچنین از ژوئن 2016، ارائه خدمات به کشور افغانستان نیز در قالب سرویس دیوار افغانستان آغاز شده است که تا کنون بیش از 4000 آگهی در آن منتشر شده است.

لازم به ذکر است، این اولین بار نیست که شرکت هلندی «IIIC» در کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی سرمایه‌گذاری می‌نماید. پیش از این در دسامبر 2017، این شرکت بیش از 100 میلیون دلار در دیجی‌کالا که از خرده‌فروشان آنلاین پیشرو در بازار ایران به شمار می‌آید، سرمایه‌گذاری نمود و در حال حاضر 21 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. 

 

مرجع: Financial Tribune

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.