آخرین اخبار

حمایت سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات از استارت‌آپ‌های ایرانی

حمایت سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات از استارت‌آپ‌های ایرانی

بودجه‌ای 110 میلیون دلاری برای حمایت از استارت‌آپ‌های فعال در ایران تخصیص داده شده است که به شکل‌های مختلف در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در سمیناری که با حضور استارت‌آپ‌های کشور برای تبادل و هم‌اندیشی پیرامون مسائل و موانع موجود بر سر راه استارت‌آپ‌ها برگزار گردید، با تأکید بر ارائه بخشی از اعتبار 500 میلیارد تومانی به‌صورت وام‌های کوچک و کم‌بهره به‌ویژه در شهرستان‌ها، از کمک به صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در این حوزه برای حمایت از استارت‌آپ‌های ایرانی خبر داد. علاوه بر این، با تغییرات برنامه‌ریزی شده در اساسنامه فناوری اطلاعات ایران، این سازمان به یک سازمان توسعه محور بدل خواهد شد. بر این اساس، سازمان فناوری اطلاعات با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران، اقدام به ایجاد یک اکوسیستم مناسب برای رشد استارت‌آپ‌ها می‌نماید.

از دیگر محورهای سخنان وزیر ارتباطات، نقش فناوری اطلاعات بر زندگی انسان‌ها و فرهنگ و لزوم آمادگی مناسب برای مواجه‌شدن با پیشرفت‌های فناورانه بود. وی برای مثال با اشاره به فناوری «BlockChain»، اعلام نمود که توسعه و پیشرفت‌های فزاینده این فناوری می‌تواند تغییرات بزرگی در فرآیندهای کاری بانک‌ها و مؤسسات مالی، ثبت احوال و سازمان‌های این‌چنینی به همراه آورد و همراهی با این تغییرات بسیار حیاتی خواهد بود.

بنابر گزارش وب‌سایت «TechRasa»، عدم آشنایی سازمان‌های اجرایی با فناوری‌های نوین، از مشکلات عمده کشور است. جهرمی با اشاره به توسعه فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیاء «IoT»، واقعیت مجازی و داده‌های اطلاعاتی بزرگ «Big Data» افزود: «آمارها نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد کارکنان و پرسنل اجرایی کشور، فاقد درک مناسب از این دسته از فناوری‌ها بوده و می‌بایست اطلاعات و دانش مرتبط با آن را در بدنه دولت افزایش دهیم.»

 

مرجع: TechRasa

http://nanomatch.ir/

 

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.