Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 45

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 46

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 47

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/nanomatch/domains/nanomatch.ir/public_html/content.php on line 48
فعالیت گسترده استارت‌آپ تولید سبزیجات و فرآورده‌های گیاهی در بازار چین | برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

آخرین اخبار

فعالیت گسترده استارت‌آپ تولید سبزیجات و فرآورده‌های گیاهی در بازار چین

فعالیت گسترده استارت‌آپ تولید سبزیجات و فرآورده‌های گیاهی در بازار چین

استارت‌آپ آمریکایی پلنتی «Plenty» که در زمینه کشاورزی در محیط‌های خانگی فعالیت می‌نماید، به‌عنوان بخشی از پروژه جهانی راه‌اندازی امکانات و تأسیسات پیشرفته برای پرورش سبزیجات ارگانیک با استفاده از چراغ‌های «LED»، به دنبال یافتن مکان‌های مناسب در شهرهای چین است.

«مت بارنارد» مدیر اجرایی پلنتی در مصاحبه با رویترز ، با ذکر اینکه آمازون و شرکت ژاپنی «SoftBank» از جمله حامیان این استارت‌آپ هستند، اظهار داشت: «پلنتی باهدف مکان‌یابی انبارهای مناسب برای پرورش سبزیجات ارگانیک، افراد زیادی را برای تحقیق و شناسایی مکان‌های مناسب در پکن، شانگهای و شنزن استخدام نموده است. پیش‌بینی ما این است که چین می‌تواند به‌طور بالقوه میزبان حداقل سیصد مزرعه باشد.»

مدل کشاورزی توسعه‌یافته از سوی پلنتی، مبتنی بر پرورش گیاهان در برج‌های عمودی داخل ساختمان‌ها است که با به‌کارگیری سیستم‌های هیدروپونیک برای تغذیه گیاه و نورپردازی «LED» برای تسریع فرآیند رشد در تمامی طول سال، می‌تواند شرایط رشد بهینه همراه با کاهش آفات را فراهم سازد. پلنتی در حال حاضر یک مزرعه پرورش سبزیجات در سانفرانسیسکو دایر نموده است و مزرعه دیگر این شرکت در سیاتل نیز در نیمه اول سال جاری میلادی شروع به کار خواهد کرد. علاوه بر این، تعدادی مزرعه نیز در ژاپن در حال آماده‌سازی است که با توجه به فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های پلنتی در چین، بیانگر استراتژی این شرکت مبنی بر تمرکز بر بازار شرق آسیا دارد.

گفتنی است، نگرانی مصرف‌کنندگان چینی در مورد ایمنی مواد غذایی، یک فرصت بزرگ برای فعالیت پلنتی در این کشور به شمار می‌رود. علاوه بر این، سرانه زمین‌های قابل‌کشت در چین به ازای هر نفر در مقایسه با آمریکا از یک سوم نیز کمتر است که می‌تواند استقبال از فناوری پلنتی را دو چندان نماید. به گفته بارنارد، انتظار می‌رود چیزی در حدود 25 تا 50 درصد فعالیت‌های شرکت، به بازار چین اختصاص یابد. پلنتی در حال مذاکره با رستوران‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و برخی سوپرمارکت‌ها برای توزیع گسترده محصولات خود در بازار چین است.     

 

مرجع: Fortune

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.