آخرین اخبار

توسعه فناوری جدید تولید «OLED»؛ آغاز تجاری‌سازی نمایشگرهای پوشیدنی

توسعه فناوری جدید تولید «OLED»؛ آغاز تجاری‌سازی نمایشگرهای پوشیدنی

پروفسور «Kyung Cheol Choi» و همکارانش موفق به تولید دیودهای انتشار نور ارگانیک «OLEDs» بر روی فیبرهای نازک شده‌اند که بهره‌وری آن‌ها در مقایسه با نمونه‌های مشابه موجود بسیار زیاد است. این فناوری با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد، می‌تواند در طراحی و تولید نمایشگرها مورد استفاده قرار گیرد.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Nanowerk»، فناوری توسعه‌یافته توسط پروفسور چوی و همکارانش از یک فرآیند پوشش دو لایه در ساختار سه‌بعدی الیاف استفاده نموده است. این امر باعث گردیده است که «OLED»های پوشیدنی جدید دارای عملکرد مشابه با نمونه‌های سطوح صاف و همچنین دوره عمر طولانی باشند که پیشتر امکان‌پذیر نبود. آزمایشات نشان می‌دهد که «OLED»های تولید شده دارای بازده بیش از 90 درصدی بوده و با توجه به شرایط فرآیندی تولید آن‌ها در دمای پایین (105 درجه سانتی‌گراد)، از این فناوری می‌توان بدون هیچ‌گونه محدودیتی در انواع لباس و منسوجات استفاده نمود. نکته جالب توجه، امکان استفاده از آن‌ها در الیاف‌های با قطرهای بین 90 تا 300 میکرومتر است که بیانگر مقیاس‌پذیری چشمگیر فناوری در فرآیند تولید است

پروفسور چوی با تأکید بر سادگی فرآیند تولید و هزینه به نسبت پایین فناوری اظهار داشت: «نمایشگرهای پوشیدنی مبتنی بر فیبر و الیاف دارای محدودیت در عملکرد هستند که فناوری جدید می‌تواند به سادگی و با هزینه ناچیز، این مشکل را رفع نماید. فرآیند ابداعی می‌تواند نقطه آغازی جدید برای تجاری‌سازی و فروش انبوه نمایشگرهای پوشیدنی باشد.»  

 

مرجع: Nanowerk

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.