آخرین اخبار

محکومیت دوازده شرکت ساخت و توزیع باطری خودرو به دلیل موافقت‌نامه‌های پنهانی ضد رقابتی

محکومیت دوازده شرکت ساخت و توزیع باطری خودرو به دلیل موافقت‌نامه‌های پنهانی ضد رقابتی

دوازده شرکت فعال در زمینه ساخت و توزیع باطری خودرو، به دلیل موافقت پنهانی مبنی بر اتخاذ سیاست‌های ضد رقابتی در بازار فروش این محصول، به پرداخت بیش از 731000 یورو محکوم شدند. بنا بر اعلام شورای رقابت کشور رومانی، شرکت‌های یادشده که متشکل از یک تولیدکننده باطری و یازده توزیع‌کننده و عامل فروش و بازاریابی هستند، در خلال سال‌های 2008 تا 2013 میلادی بر سر افزایش قیمت فروش محصولات توافقاتی داشته‌اند که خلاف قوانین و مقررات مرتبط با رقابت بازار است. گفتنی است، قسمت عمده این جریمه (در حدود 657000 یورو) به شرکت رمبات «ROMBAT» تعلق گرفته است.

شرکت رمبات که باطری‌هایی با همین برند تولید و روانه بازار می‌نماید، با توزیع‌کنندگان بر سر افزایش کاذب قیمت محصول به فروشندگان نهایی به نوعی توافق ضمنی رسیده بود؛ بر اساس این توافق، هر یک از توزیع‌کنندگان از فروش باطری‌های رمبات و پرداخت‌های بیشتر مصرف‌کنندگان نهایی منتفع می‌شدند. تمامی دوازده شرکت به اقدام ضد رقابتی خود اعتراف نموده‌اند که همین امر موجب کاهش 30 درصدی جریمه‌های تعیین‌شده از سوی شورای رقابت گردیده است.

لازم به ذکر است، در فرآیند تجاری‌سازی و ورود محصول نهایی به بازار، فرآیند تعیین قیمت و بازاریابی می‌بایست ذیل قانون رقابتی انجام گیرد و هرگونه موافقت پنهانی بین شرکت‌ها که منجر به تحریف و بر هم زدن اصول رقابتی گردد، ممنوع است. این امر علی‌الخصوص برای شرکت‌ها و افرادی که قیمت خریدوفروش را در زنجیره توزیع محصول بر عهده دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

 

مرجع: Business Review

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.