آخرین اخبار

مشارکت هیوندای با یک استارت‌آپ جهت تجاری‌سازی سیستم هدایت خودکار وسایط نقلیه

مشارکت هیوندای با یک استارت‌آپ جهت تجاری‌سازی سیستم هدایت خودکار وسایط نقلیه

شرکت کره‌ای «هیوندای» با همکاری استارت‌آپ آئورا «Aurora» که فعال در حوزه فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه است، طرحی جدید شروع نموده که بر اساس آن جهت تجاری‌سازی سیستم خودران سطح چهار تا سال 2021 میلادی اقدام خواهد شد. رونمایی از این پروژه مشارکتی و اعلام رسمی آن در خلال نمایشگاه «Consumer Electronics» توسط «یانگ چول» معاون ارشد هیوندای و «کریس یورمسون» مدیر عامل آئورا انجام گرفت. در اطلاعیه هیوندای که به همین مناسبت انتشار یافت، آمده است: «این نخستین برنامه مشارکتی هیوندای برای توسعه یک سیستم خودران خودرو است که نشان از تغییر در استراتژی پیشین این شرکت در طراحی و توسعه درون‌زای سیستم‌ها است.»

بنا بر گزارش وب‌سایت «Korea Herald»، استارت‌آپ آئورا توسط برخی از مدیران و متخصصین قدیمی فعال در حوزه هدایت خودکار وسایط نقلیه تأسیس گردیده است. بنیان‌گذاران این شرکت شامل «اورمسون» مدیر سابق خودروهای خودران «گوگل» و «اندرسون» از مدیران سابق «تسلا» هستند؛ همچنین «باگنل» که سمت مدیریت فناوری این استارت‌آپ را بر عهده دارد، پیشتر مسئولیت هدایت و راهبری پروژه خودروی خودران «اوبر» را بر عهده داشته است. این استارت‌آپ، در حال توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خدمات داده برای ساخت یک پلتفرم هدایت خودکار است و در این راه رقبایی نظیر «اوبر» «وایمو» و «Argo AI» (استارت‌آپ شرکت «فورد» در زمینه هدایت خودکار خودرو) را پیش روی خود می‌بیند.

گفتنی است، سطح چهار خودروی هدایت خودکار بدین معنی است که خودرو بدون دخالت راننده و به‌صورت کاملاً هوشمند هدایت می‌گردد. برای دستیابی به این هدف، هیوندای و آئورا برنامه‌ای برای توسعه یک شهر هوشمند پایلوت متشکل از یک اکوسیستم ارتباطی خودرو تدوین نموده‌اند که می‌تواند ارتباطات آزمایشی بین وسیله نقلیه و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را فراهم آورد. هیوندای در نظر دارد سیستم هدایت خودکار را بر روی نسل آینده خودروهای سوختی خود به‌عنوان یک پلتفرم ایده‌آل برای اجرای فناوری‌های هدایت خودکار خودرو آزمایش نماید.  

 

مرجع: Korea Herald

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.