آخرین اخبار

گزارش کاربردهای فناوری نانو با تمرکز بر جنبه‌های علمی، تجاری و اجتماعی

گزارش کاربردهای فناوری نانو با تمرکز بر جنبه‌های علمی، تجاری و اجتماعی

مؤسسه تلکامز «Telecoms & Computing» که در زمینه تدوین و انتشار تحقیقات بازار فعالیت می‌نماید، گزارش جدیدی منتشر نموده است که به تجزیه‌وتحلیل نانو فناوری و چگونگی تجاری‌سازی یافته‌های علمی و تحقیقاتی در این حوزه می‌پردازد. این گزارش که تحت عنوان «ویرایش سوم کاربردهای نانوفناوری: تبدیل نتایج تحقیقات به محصولات فناورانه» انتشار یافته است، یک رویکرد یکپارچه به جنبه‌های علمی و تحقیقاتی، تجاری و اجتماعی فناوری نانو را دنبال نموده و به بررسی تغییرات اقتصادی و مدل‌های کسب‌وکار مورد نیاز برای ارتقاء نوآوری در این فناوری و نیز چالش‌های طراحی محصولات مبتنی بر نانوذرات را مورد بررسی و آنالیز قرار داده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «SatprNews»، در ویرایش جدید گزارش انتشار یافته، زمینه‌های کاربردی مورد توجه بیشتر مرتبط با مواد کامپوزیتی، انرژی و کشاورزی است و سعی شده که نقش مداخلات دولتی در این بخش‌ها در زمینه ترویج فناوری نانو بررسی و تجزیه‌وتحلیل گردد. از بخش‌های عمده گزارش می‌توان به «مقدمه‌ای مختصر پیرامون فناوری نانو و توضیح و تفسیر روابط بین علم، فناوری، نوآوری و ثروت»، «محصولات و فرآیندهای کاربردی نانوفناوری در حوزه‌های سلامت و بهداشت، فناوری اطلاعات و انرژی»، «مقدمه‌ای بر فعالیت‌های طراحی و تحقیق و توسعه مرتبط با نانو پوشش‌ها» و نیز «چشم‌انداز نقش فناوری نانو در مقابله با چالش‌های جوامع بشری از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا تغییرات آب و هوایی» اشاره نمود.

گفتنی است، این گزارش توسط مجموعه‌ای از کارشناسان شاغل در شرکت‌های بزرگ نانوفناوری، اساتید دانشگاهی و مدیران برخی استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری نانو تدوین گردیده و به نظر می‌رسد تحلیل‌های یکپارچه و نسبتاً جامعی پیرامون کاربردهای بالقوه نانو فناوری و چگونگی تجاری‌سازی آن‌ها ارائه نموده است.

 

مرجع: SatprNews

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.