آخرین اخبار

عرضه مواد غذایی توسط ربات‌های هدایت خودکار روبومارت

عرضه مواد غذایی توسط ربات‌های هدایت خودکار روبومارت

«علی احمد» که یک کارآفرین فعال در حوزه خدمات به شمار می‌رود، استارت‌آپ جدید خود را با هدف ارائه انواع سبزیجات و محصولات غذایی به مشتریان راه‌اندازی نموده است. این استارت‌آپ که روبومارت «Robomart» نام دارد، بر اساس ایده ارائه مواد غذایی در یک فروشگاه متحرک چرخ‌دار تأسیس شده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Tech Crunch»، روبومارت آخرین تجربه کارآفرینانه بنیان‌گذار آن در طی ده سال اخیر است که پس از تجربه فعالیت در لوتباکس «LuteBox» و دیسپچ «Dispatch» اقدام به راه‌اندازی آن نموده است. وی که پیش از این از کارکنان یونیلیور محسوب می‌شد، لوتباکس را در حوزه به اشتراک‌گذاری محتوای رسانه‌ای راه‌اندازی نمود و سپس اقدام به تأسیس دیسپچ به‌عنوان یک رقیب جدی برای ارائه‌دهندگان خدمات در آمریکا نظیر «Magic» نمود. این کارآفرین لندنی در نهایت با همکاری سه نفر از همکاران خود در لوتباکس، بر روی توسعه ایده ارائه محصولات غذایی به مشتریان درب منازل و بدون ثبت سفارش قبلی متمرکز شد. این استارت‌آپ که خدمات سفارشی متنوعی برای عمده‌فروشان و خرده‌فروشان بزرگ در نظر گرفته است، از نوعی ربات پیاده‌رو هدایت خودکار جهت جابه‌جایی و عرضه مواد غذایی استفاده می‌نماید که داخل آن مجهز به سیستم‌های خنک‌کننده و گرمایشی است. با توجه به ارزان‌تر بودن استفاده از این ربات در مقایسه با راه‌اندازی یک فروشگاه کوچک مواد غذایی، پیش‌بینی می‌شود که استقبال از آن چشمگیر خواهد بود.

به اعتقاد بنیان‌گذاران روبومارت، ربات هدایت خودکار این استارت‌آپ می‌تواند با استقبال بسیاری از سوی فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان محلی روبرو گردد. مجموعه‌ای از این‌گونه فروشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از این وسیله حمل جدید به رقابت با خرده‌فروشان بزرگ که تا پیش از این امکان رقابت با آن‌ها را نداشتند، بپردازند. البته این ربات‌ها با چالش‌هایی نظیر ترافیک و پارکینگ نیز مواجه هستند که تیم روبومارت در حال چاره‌اندیشی برا آن‌ها هستند.

گفتنی است، روبومارت بخشی از برنامه ابتکاری «Nvidia» و انکوباتور «Archetype» است که با مشارکت «Hevo Power» یک استارت‌آپ شارژ بیسیم وسایط نقلیه الکتریکی و «Corbin» یک توسعه‌دهنده ماشین‌های الکتریکی خودران هستند به طراحی و ساخت ربات‌های حمل مواد غذایی اقدام نموده است.

 

مرجع: Tech Crunch

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.