آخرین اخبار

افزایش چشمگیر کاربرد نانوفناوری در فرآیند دارورسانی

افزایش چشمگیر کاربرد نانوفناوری در فرآیند دارورسانی

بنا بر گزارش جدید «Nanotech TOE» که در زمینه محصولات، فرآیندها و نوآوری‌های مرتبط با فناوری نانو و تأثیر آن در صنایع مختلف انتشار می‌یابد، استفاده از فناوری نانو در توسعه و بهبود روش‌های تحویل دارویی به شدت افزایش یافته است. با توجه به استقبال شرکت‌های دارویی از نانو امولسیون‌ها، تجاری‌سازی فناوری‌های مبتنی بر آن در مرکز توجهات فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای دارورسانی قرار گرفته است.

بنا بر گزارش «Military Technologies»، در طی سال‌های اخیر استفاده از فناوری نانو و تجاری‌سازی گسترده نانو امولسیون‌ها جهت تحویل هدفمند مواد دارویی افزایش یافته است که می‌تواند به سطوح بالاتری از قابلیت‌های زیستی منجر گردد. نانو امولسیون‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌توانند به‌عنوان یک جایگزین مطلوب برای لیپوزوم‌ها که بسیار گران هستند، بکار روند که همین ویژگی موجب شده است، شرکت‌های مختلف دارویی در آمریکای شمالی و اروپا سرمایه‌گذاری قابل توجهی در توسعه و تجاری‌سازی این فناوری جدید انجام دهند.

لازم به ذکر است،  «TOE» در حوزه فناوری‌های مبتنی بر نانومواد، پوشش‌های نانویی، بهداشت و درمان مبتنی بر نانو فناوری، نانو داروها و فرآیند ساخت بر پایه فناوری نانو به ارائه آخرین روندها و تغییر و تحولات فناورانه می‌پردازد و فرصت‌های مرتبط با نانو فناوری برای ایجاد و توسعه نوآوری در این شاخه‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های حوزه دارو و بهداشت و درمان و کاربرد نانو فناوری در آن، می‌توان به مهندسی ژنتیک، کشف و توسعه مخدرهای دارویی، کنترل درد، تحویل دارو، داروهای شخصی‌سازی شده و مراقبت‌های بهداشتی هوشمند اشاره نمود.  

 

مرجع: MILTECH

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.