آخرین اخبار

همکاری یک شرکت دارویی و یک استارت‌آپ آلمانی در زمینه توسعه و تولید مخدرهای درمانی

همکاری یک شرکت دارویی و یک استارت‌آپ آلمانی در زمینه توسعه و تولید مخدرهای درمانی

شرکت داروسازی پایووت «Pivot » اعلام نموده که توسعه «PGS-N001» را با همکاری شریک المانی خود آغاز نموده است. این داروی خوراکی و محلول در آب که بر پایه گیاه شاه‌دانه تولید شده است، با توجه به میزان چشمگیر خواص بیوفیزیکی برای رفع برخی عوارض درمانی بیماری سرطان نظیر حالت تهوع پس از شیمی‌درمانی، بکار گرفته می‌شود و در توسعه آن از تجارب و فناوری شرکت استارت‌آپی سولمیک «SolMic» استفاده خواهد شد. گفتنی است، پایووت پیش از این اخذ مجوز بهره‌برداری از فناوری سولمیک در زمینه کانابینوئیدها را اعلام نموده بود و اکنون مرحله بعدی توافق دو شرکت برای تکمیل فرمولاسیون، توسعه، آزمایش، تولید و در نهایت ارائه محصول نهایی به بازار قانونی داروهای مخدر در سال 2018 میلادی آغاز گردیده است.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Grand View Research»، انتظار می‌رود ارزش بازار جهانی دارویی ماری‌جوآنا تا سال 2025 میلادی به بیش از 55.8 میلیارد دلار برسد. با توجه به کاربرد گیاه شاه‌دانه در روش‌های درمانی و مراقبت پزشکی، نظیر شیمی‌درمانی و کاهش درد و تأییدات قانونی در بسیاری از کشورها، شرکت‌های بزرگ دارویی به سمت توسعه راهکارهای درمانی مبتنی بر آن حرکت نموده‌اند. پیش‌بینی می‌شود در طی سال‌های آتی، تقاضا برای داروهای این‌چنینی با افزایش چشمگیری مواجه گردد.

دکتر «ولفگانگ اسکونفلد» مدیر اجرایی شرکت سولمیک، با ابراز خشنودی از همکاری با پایووت اظهار داشت: «همکاری با پایووت برای توسعه محصولات و داروهای جدید مبتنی بر مخدرهای درمانی بسیار جالب توجه است. فناوری سولمیک می‌تواند قابلیت‌های زیستی کانابینوئیدها را افزایش دهد و موجب بهبود ویژگی‌های محصول نهایی نظیر رفع بوهای ناخوشایند گردد.» همچنین دکتر «پاتریک فرانهام»، مدیر اجرایی پاییوت از عزم جدی این شرکت برای توسعه و ارائه محصول در سال 2018 میلادی خبر داد.

لازم به ذکر است، پایووت یک شرکت نوظهور در حوزه دارویی بوده که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم فناوری‌های تحویل دارویی، مخدرهای درمانی و به‌کارگیری فناوری نانو در طراحی و تولید داروهای موضعی پوستی انجام داده است.         

 

مرجع: Businessinsider

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.