آخرین اخبار

رونمایی از برنامه ملی کوبا در حوزه نانوفناوری

رونمایی از برنامه ملی کوبا در حوزه نانوفناوری

برنامه جدید ملی کوبا در حوزه علوم و فناوری نانو توسط وزارت علوم و فناوری این کشور در هاوانا رونمایی شد. هدف این برنامه که توسط گروه کثیری از متخصصین و کارشناسان مرتبط طراحی و تدوین گردیده است، استفاده از پتانسیل نانوفناوری برای کمک به اجرای طرح ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی کوبا تا سال 2030 میلادی است.

«لوئیس فیلیپ دزدین» که ارائه کلیات برنامه در وزارت علوم را بر عهده داشت، در کنفرانس مطبوعاتی که به همین مناسبت برگزار گردید، اظهار داشت: «برنامه تدوین شده به دنبال تقویت تولید و خدمات مبتنی بر فناوری نانو با ارزش‌افزوده بالا است که می‌تواند به توسعه صادرات کشور کمک نماید». وی همچنین از توسعه نانوسنسورها برای شناسایی بیومولکول‌ها که در پزشکی و شناسایی آلاینده‌ها و کنترل کیفیت آب کاربرد دارد، به‌عنوان نقاط اصلی تمرکز برنامه نام برد.

بنابر گزارش وب‌سایت «Prensa Latina»، برنامه ملی توسعه نانوفناوری کوبا به دنبال دستیابی به فناوری نانوساختارها است که قابلیت توسعه روش‌های درمانی غیرمخرب مرتبط با برخی بیماری‌های مزمن نظیر سرطان و نیز عوارض پیری و افزایش سن را ایجاد می‌نماید. این برنامه شامل پروژه‌های متعدد تحقیق و توسعه بوده که با توجه به چالش‌های جامعه کوبا در طی سال‌های آتی تعریف و اولویت‌بندی شده است.

گفتنی است، پروژه‌های تعریف شده تا تاریخ 15 مارس سال 2018 میلادی توسط کمیته تخصصی که در ارتباط با ارزیابی آن‌ها شکل‌گرفته است، ارزیابی و ابعاد هر پروژه و بودجه و دیگر تجهیزات و بسترهای مورد نیاز برای اجرای آن‌ها مشخص خواهد شد.

 

مرجع: Prensa Latina

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.