آخرین اخبار

راه‌اندازی یک پلتفرم سرمایه‌گذاری برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط سنگاپوری

راه‌اندازی یک پلتفرم سرمایه‌گذاری برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط سنگاپوری

شرکت سرمایه‌گذاری محلی فاندتیر «Fund Tier» یکی از آخرین نمونه‌ها از پلتفرم تأمین سرمایه «Crowd funding» می‌باشد که در تلاش برای کسب مجوز خدمات سرمایه‌گذاری «CMS» از صندوق پول و اعتبار سنگاپور «MAS» است. هدف از این طرح، ارائه یک منبع جایگزین برای تأمین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط «SMEs» در سنگاپور بوده که ممکن است در استفاده از روش‌هایی همچون اخذ وام‌های بانکی با مشکل مواجه باشند. (پلتفرم تأمین سرمایه «Crowd funding» نوعی روش تأمین مالی و یا سرمایه‌گذاری در یک پروژه است که با مشارکت تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران خرد شکل می‌گیرد. فرآیند اطلاع‌رسانی و جذب سرمایه در این روش معمولاً از طریق فراخوان‌های اینترنتی انجام می‌شود.)

بنا بر گزارش وب‌سایت «Straits Times»، با اخذ مجوز یاد شده فاندتیر قادر خواهد بود تا تغییر و تحولی چشمگیر در منابع مالی شرکت‌های کوچک و متوسط سنگاپوری ایجاد نماید. «شان لی»، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت با خاطرنشان ساختن محدودیت‌های «SMEs» در تأمین منابع مالی لازم برای توسعه فعالیت‌های خود اطهار داشت: «محدودیت‌ها و چالش‌های اخذ وام بانکی از سوی شرکت‌های کوچک و متوسط بر کسی پوشیده نیست. هدف فاندتیر این است که آن دسته از شرکت‌های مذکور که از برنامه‌های توسعه‌ای امیدوارکننده برخوردارند و در تأمین مالی خود با مشکل مواجه شده‌اند را شناسایی و به سرمایه‌گذاران کوچک معرفی نماید. با توجه به حجم عظیم سرمایه‌گذاران خرد که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری‌های سریع و معقول از نظر بازده هستند، امیدواریم بتوانیم ارتباطی مناسب بین آن‌ها و شرکت‌های متقاضی ایجاد نماییم.»

لازم به ذکر است، فاندتیر در اوت سال 2015 میلادی توسط پنج تن از بانکداران سابق سنگاپور تأسیس گردید و پلتفرم ابداعی آن‌ها در ابتدای سال جاری میلادی شروع به‌کار خواهد کرد.

 

مرجع: Straits Times

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.