آخرین اخبار

ارائه فرآیند نوین خشک‌کردن دانه‌ها توسط یک استارت‌آپ

ارائه فرآیند نوین خشک‌کردن دانه‌ها توسط یک استارت‌آپ

شرکت استارت‌آپی درای‌مکس «Drymax» آماده است تا فرآیند نوین خشک‌کردن دانه‌ها را پس از موفقیت در خشک‌کردن بیش از چهل ماده مختلف، تجاری‌سازی نماید. فرآیند جدید از مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردار بوده و امواج رادیویی به‌کار رفته در آن نیز به نسبت کم است.

«کوین ایشورن» از بنیان‌گذاران استارت‌آپ درای‌مکس، با عنوان نمودن این مسئله که چالش‌ها و معضلات متعددی در خشک‌نمودن دانه‌ها با استفاده از گرما وجود دارد، اظهار داشت: «فناوری توسعه‌یافته در درای‌مکس، از امواج رادیویی به‌جای گرما برای خشک‌کردن مواد مختلف استفاده می‌نماید. با توجه به استفاده از موج بلند به‌جای امواج مایکروویو، استفاده از یک حفاظ برای عدم انتشار امواج و سیستم فن اتوماتیک به‌کار رفته در فناوری، استفاده از آن بسیار ساده و ایمن بوده و می‌توان از آن برای خشک‌کردن طیف گسترده‌ای از مواد استفاده نمود.»

بنا بر گزارش وب‌سایت «AG Web»، در روش‌های سنتی خشک‌کردن دانه‌ها، از عبور بخار آب برای گرما دادن و خشک‌کردن استفاده می‌شود که فناوری درای‌مکس در مقایسه با آن می‌تواند 20 بار سریع‌تر عمل نماید. با توجه به این ویژگی و نیز استفاده از امواج رادیویی، درای‌مکس مدعی است که استفاده از فناوری آن‌ها می‌تواند موجب صرفه‌جویی 400 تا 700 درصدی در مصرف انرژی گردد.

لازم به ذکر است، درای‌مکس در سه سال اخیر فرآیند تجاری‌سازی دستگاه‌های خشک‌کن دانه‌های ذرت و سویا را از طریق طراحی و ساخت هفت نمونه اولیه آغاز نموده است. پیش‌بینی می‌شود، این شرکت در سال 2018 میلادی ده مدل جدید از دستگاه‌های خشک‌کن خود را به بازار عرضه نماید. با توجه به همکاری قابل توجه کشاورزان در آزمایش محصولات اولیه این شرکت، انتظار می‌رود محصولات ارائه‌شده به بازار با استقبال چشمگیری مواجه شود.     

مرجع: AG Web

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.