آخرین اخبار

استفاده از نانوذرات زیست‌تخریب‌پذیر به‌منظور شناسایی و درمان بیماری سرطان

استفاده از نانوذرات زیست‌تخریب‌پذیر به‌منظور شناسایی و درمان بیماری سرطان

یک گروه از محققین انستیتو تحقیقاتی «Fred Hutchinson» که در زمینه شناسایی و توسعه روش‌های درمانی بیماری سرطان فعالیت می‌نمایند، روشی جدید برای مبارزه با این بیماری ابداع نموده‌اند. در این روش از نانو ذرات زیست‌تخریب‌پذیر برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود. (ذرات زیست‌تخریب‌پذیر این قابلیت را دارند که توسط باکتری‌ها و یا سایر موجودات زنده تجزیه شوند.)

طی سال‌های اخیر، استفاده از تجهیزات الکتریکی و دیگر ماشین‌آلات تخصصی برای افزایش توانایی محققان در توسعه روش‌های درمانی افزایش پیدا کرده است. با این حال، این روش‌های درمانی علاوه بر هزینه بسیار بالا، زمان‌بر بوده و در اغلب موارد بیش از چند هفته طول می‌کشد تا سلول‌های لازم برای فرآیند درمان آماده شوند.

بنا بر گزارش وب‌سایت «The Bay Observer»، در فناوری جدید لنفوسیت‌هایی تحت عنوان سلول‌های «T» از طریق نانو ذرات در بدن بیمار مستقر شده و سلول‌های سرطانی را شناسایی و از بین می‌برد. «ماتیاس استفان» از محققین اصلی این گروه، در این زمینه اظهار داشت: «فناوری درمانی توسعه‌یافته توسط ما، توانایی تشخیص تومور سرطانی را در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به استخراج نمونه از آن دارد و می‌تواند فرآیند شناسایی و درمان بیماری را کاملاً متحول نماید.»

نانوذرات زیست‌تخریب‌پذیر دارای گیرنده‌های آنتی‌ژن شبیه‌سازی‌شده «CAR» هستند که سلول‌های سرطانی را محاصره نموده و از بین می‌برند. این گیرنده‌ها در فرآیند درمان به لنفوسیت‌های «T» متصل شده و فاصله زمانی بین تشخیص و درمان بیماری را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهند. به نوعی می‌توان گفت در این روش درمانی، بدن بیمار بدل به نوعی آزمایشگاه مهندسی ژنتیک شده و نیاز به استخراج نمونه از بافت سرطانی و آزمایش‌های پرهزینه و زمان‌بر در آزمایشگاه را رفع می‌نماید. به گفته استفان بسیاری از افراد دوست دارند در صورت ابتلا به بیماری‌های این‌چنینی، فرآیند درمان را هر چه سریع‌تر شروع نمایند که فناوری جدید این امکان را مهیا می‌سازد.      

مرجع: The Bay Observer

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.