آخرین اخبار

برنامه یک استارت‌آپ فعال در صنعت کامیون‌های برقی برای رقابت با تسلا

برنامه یک استارت‌آپ فعال در صنعت کامیون‌های برقی برای رقابت با تسلا

یک استارت‌آپ فعال در حوزه طراحی و ساخت کامیون‌های الکتریکی، تصمیم دارد تا پیش از شرکت تسلا اقدام به رونمایی از کامیون الکتریکی جدید خود نماید. پیشتر شرکت تسلا اعلام نموده که از کامیون خود با نام «Semi» در سال 2019 میلادی رونمایی می‌نماید. نمونه اولیه کامیون ساخته شده توسط شرکت تور «Thor Trucks» با عنوان «ET One»، که قابلیت طی مسافت 300 مایلی با ظرفیت بارگیری بیش از 80 هزار پوند را، تنها با یک بار شارژ باطری دارا است، با قیمت 150 هزار دلار به بازار عرضه گردید.

بنا بر گزارش وب‌سایت «The Verge»، تسلا در ماه گذشته از باطری جدید خود با قابلیت طی مسیر 400 مایلی رونمایی نمود. شرکت تور معتقد است، می‌تواند با تجهیز کامیون‌های بر پایه سوخت فسیلی به باطری‌های الکتریکی، با بهره‌گیری از فناوری تبدیل نیروی منحصر به فرد خود، یک محصول رقابتی در مقایسه با نمونه‌های موجود در بازار تولید نماید. البته تمامی طرح‌های پیش‌بینی شده به صورت کامل به نمونه واقعی تبدیل نشده و احتمالاً چالش‌هایی پیش روی این استارت‌آپ در عرضه محصول نهایی به بازار وجود خواهد داشت. گیوردانی سوردونی «Giordani Sordoni» از بنیان‌گذاران تور در این زمینه می‌گوید: «فضای حال حاضر تا حدی ابهام‌آلود است؛ ما مشتاقیم بدانیم که چقدر طول خواهد کشید تا سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای ایمن و مؤثر طراحی شده و بر روی محصول تعبیه گردد.»

نکته جالب در فرآیند توسعه «ET One» و ساخت محصول جدید، به‌کارگیری تأمین‌کنندگان متنوع جهت ساخت برخی از قسمت‌های آن است؛ برای مثال، شاسی این کامیون از یک برند تجاری ماشین‌های سنگین تحت عنوان «Navistar» گرفته شده و یا ماژول‌های باطری ماشین، از پکیج‌های توسعه یافته توسط شرکت‌های فعال در حوزه باطری‌های الکتریکی تأمین شده است. سوردونی با تأکید بر این که ما نمی‌خواهیم چرخ را به معنای واقعی آن بازسازی نماییم، از ویژگی‌های منحصر به فرد تولیدات خود، نظیر صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید و رفع نگرانی‌های شرکت‌های حمل‌ونقل از وزن و زمان زیاد شارژ باطری کامیون‌های الکتریکی به عنوان مهم‌ترین انگیزه‌های تبلیغی یاد کرد. شرکت تور در مقایسه با رقبای خود نظیر «بوش»، «دایملر» و «تسلا»، فقط از 18 کارمند استفاده می‌نماید و بیشتر سعی در استفاده از توان مهندسی و طراحی شرکت‌های همکار خود نظیر «Navistar»، «US Hybrid» و «BYD» دارد.

 

مرجع: THEVERGE

http://nanomatch.ir/

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.