آخرین اخبار

همکاری یک استارت‌آپ با وزارت دفاع هند برای تولید محصولات نانو فناوری جدید

همکاری یک استارت‌آپ با وزارت دفاع هند برای تولید محصولات نانو فناوری جدید

وزارت دفاع هند اقدام به ساخت محصولات نانوفناوری با همکاری یک استارت‌آپ مستقر در بنگلور خواهد کرد. این همکاری که اولین کاربرد تجاری فناوری نانو در نیروهای دفاعی هند خواهد بود، بر طراحی و توسعه محصولات مبتنی بر نانو فناوری با کاربردهای مختلف تمرکز خواهد داشت.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Entrepreneurs of India»، شرکت استارت‌آپی «Log 9 Materials»، بر روی کاربردهای متنوع گرافن متمرکز است که می‌تواند برای انتقال حرارت و الکتریسیته در صنایع مختلف بکار رود. این ماده همچنین برای ساخت محصولات با حداکثر بهره‌وری انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استارت‌آپ که در سال 2015 میلادی تأسیس شده است، طبق توافقات صورت گرفته، برخی محصولات تجاری مرتبط با انواع باطری را برای نیروهای دفاعی هند تولید خواهد کرد.

آکشای شینگهال «Akshay Shinghal» بنیان‌گذار و مدیر ارشد «Log 9»، با تأکید بر ویژگی‌های خاص گرافن اظهار داشت: «استفاده از گرافن می‌تواند بهره‌وری را به طور قابل توجهی افزایش دهد. تمرکز طرح همکاری حاضر بر استفاده از گرافن در طراحی و توسعه محصولات مختلف از جمله صنایع باطری‌سازی است که می‌تواند به نفوذ نانو فناوری در هند کمک شایانی نماید.»

گفتنی است، کارشناسان معتقدند همکاری میان دولت و استارت‌آپ یاد شده، می‌تواند به توسعه هر چه بیشتر فناوری نانو در صنعت هند منجر گردد.

 

مرجع: eoindia

http://nanomatch.ir/

 

 

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.