آخرین اخبار

تصاحب یک استارت‌آپ تحلیل داده‌های فروش و قیمت‌گذاری از سوی «eBay»

تصاحب یک استارت‌آپ تحلیل داده‌های فروش و قیمت‌گذاری از سوی «eBay»

بر اساس اعلام ای‌بی«eBay»، این شرکت در حال مذاکره و توافق بر سر تصاحب یک استارت‌آپ کانادایی فعال در حوزه داده‌های اطلاعاتی با نام تراپیک «Terapeak» است. این استارت‌آپ با استفاده از داده‌های پیشین عرضه، تقاضا و قیمت‌گذاری‌ها، توصیه‌های مختلف قیمت‌گذاری را در اختیار فروشندگان فعال در بازار قرار می‌دهد. این شرکت همچنین در اتخاذ تصمیمات تجاری مناسب نظیر نوع اقلام و محصولات قابل ارائه برای فروش و زمان ارائه آن‌ها به بازار، به فروشندگان کمک می‌نماید.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Business Insider»، شرکت «ای‌بی» بعد از نهایی شدن توافق، بخشی از این استارت‌آپ را در خود ادغام خواهد کرد. اگر چه جزئیات این تصمیم کاملاً مشخص نیست، با این حال، پلتفرم آنالیز سفارشات که می‌تواند آمار فروش را بهبود داده و مدیریت موجودی و سفارشات را تسهیل نماید، از مهم‌ترین قسمت‌هایی است که در فرآیند فعلی «ای‌بی» بکار گرفته خواهد شد. با توجه به استفاده بیش از دو میلیون تاجر و فروشنده مختلف از «ای‌بی» به عنوان یک مرکز تعاملی فروش «هاب فروش»، استفاده از فناوری توسعه یافته توسط تراپیک می‌تواند بازاری جذاب و در دسترس را برای این شرکت بدل نماید.

لازم به ذکر است، جذب بازرگانان و فروشندگان به خصوص در حوزه خرده‌فروشی، یکی از استراتژی‌های مهم رقابتی در حوزه فروش آنلاین محسوب می‌شود که بازیگران اصلی نظیر آمازون، ای‌بی، والمارت و علی‌بابا به روش‌های گوناگون در پی تحقق آن هستند. به تازگی والمارت از تجار خارجی کشورهایی نظیر انگلیس، چین و کانادا دعوت نموده است که با استفاده از تسهیلات پیش‌بینی شده از سوی این شرکت، محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. لازم به ذکر است که این خرده‌فروش به دنبال افزایش سهم خود از بازار فروش محصولات و کاهش فاصله با رقیب سنتی خود آمازون است. (والمارت بیش از 50 میلیون محصول و کالای مختلف در سبد فروش خود دارد که در مقایسه با 300 میلیون کالای آمازون بسیار کمتر است.)

 

مرجع: Business Insider

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.