آخرین اخبار

جذب سرمایه 10 میلیون دلاری یک شرکت استارت‌آپی برای توسعه و ساخت هواپیمای مسافربری

جذب سرمایه 10 میلیون دلاری یک شرکت استارت‌آپی برای توسعه و ساخت هواپیمای مسافربری

شرکت استارت‌آپی بوم سوپرسونیک «Boom Supersonic»، موفق به جذب یک سرمایه‌ ده میلیون دلاری از سوی شرکت هواپیمایی ژاپن شده است. این سرمایه‌گذاری به منظور توسعه و ساخت یک هواپیمای مسافربری جدید انجام شده است که ادعا می‌شود سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر از کنکورد خواهد بود. این استارت‌آپ که در دالاس آمریکا مستقر است، 76 پیش‌سفارش برای تولید یک هواپیمای 55 صندلی دریافت نموده است که قادر خواهد بود زمان پرواز از نیویورک به لندن را به سه ساعت و پانزده دقیقه کاهش دهد. شرکت هواپیمایی ژاپن و ویرجین آتلانتیک از مهم‌ترین سفارش‌دهندگان هواپیمای فوق هستند.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Business Insider»، انتظار می‌رود این هواپیما تا اواسط سال 2020 میلادی مراحل نهایی طراحی و ساخت را طی نموده و وارد خطوط هوایی گردد. این هواپیما با سرعت 2.2 ماخ، ده درصد سریع‌تر از کنکورد، جت سوپرسونیک مشترک فرانسه و بریتانیا در دهه 1970 میلادی خواهد بود.

گفتنی است، بسیاری از متخصصین و صاحب‌نظران صنعت هوایی، در حال بحث پیرامون قانون ممنوعیت پروازهای سوپرسونیک از سوی دفتر هواپیمایی فدرال آمریکا به دلیل امواج ناشی از بمب‌های صوتی پرواز هواپیما هستند که در سال 1973 به تصویب رسید. شرکت بوم سوپرسونیک مدعی است که هواپیمای 200 میلیون دلاری تولیدی آن‌ها، حداقل 30 برابر ساکت‌تر از کنکورد بوده و با توجه به بهره‌وری مصرف سوخت و هزینه عملیاتی به نسبت کم (75 درصد کمتر از کنکورد)، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

شرکت بوم سوپرسونیک علاوه بر بودجه حمایتی خطوط هواپیمایی ژاپن، بیش از 51 میلیون دلار از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مخاطره پذیر «8VC»، «RRE»، «Lightbank» و «caffeinated Capital» و نیز فرشتگان کسب‌وکار نظیر «سام آلتمن»، «پل گراهام» و «گرگ مک آدو» برای توسعه فعالیت‌های خود دریافت نموده است.

 

مرجع: Business Insider

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.