آخرین اخبار

برنامه حمایتی جدید ژاپن برای جذب کارآفرینان خارجی

برنامه حمایتی جدید ژاپن برای جذب کارآفرینان خارجی

دولت ژاپن با هدف ایجاد یک محیط سازگارتر برای استارت‌آپ‌ها و جذب کارآفرینان خارجی، برنامه‌ای یک ساله راه‌اندازی نموده است. این برنامه که تحت عنوان «Startup Visa Program» معرفی شده است، در اوایل سال 2018 میلادی و با مشارکت وزارت‌های اقتصاد، صنعت و تجارت و نیز دادگستری ژاپن آغاز خواهد شد.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Nikkei Asian Review»، کارآفرینان خارجی می‌توانند در قالب برنامه حمایتی جدید، به مدت 12 ماه وارد ژاپن شده و در هر نقطه دلخواه از آن شروع به فعالیت و کارآفرینی نمایند. پیش‌شرط این کار، ارائه یک طرح کسب‌وکار است که نشان دهنده توانایی آن‌ها برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار و تأمین بودجه لازم برای آن باشد.

گفتنی است، در حال حاضر سیستم روادید استارت آپ‌های خارجی در ژاپن، فقط در مناطق خاص نظیر فوکوکا و توکیو در دسترس است که بر اساس آن، به کارآفرینان خارجی اجازه می‌دهد در ازای یک طرح کسب‌وکار مناسب و تأسیس یک دفتر تجاری در این کشور، یک تأییدیه وضعیت شغلی تحت عنوان «مدیریت کسب‌وکار» از اداره مهاجرت این کشور دریافت نمایند. این تأییدیه که پس از استخدام دو یا چند کارمند دائم و سرمایه‌گذاری 5 میلیون ینی صادر خواهد شد، به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا شش ماه در این کشور مستقر شده و به فعالیت بپردازند. بسیاری از کارآفرینان و استارت‌آپ‌های فعال در ژاپن، معتقدند که زمان شش ماه برای راه‌اندازی کسب‌وکار و فعالیت در بازار این کشور بسیار کوتاه است و بیشتر این زمان صرف آشنایی با فضای کسب‌وکار این کشور و فرآیندهایی نظیر افتتاح حساب بانکی و تأمین سرمایه خواهد شد.

با توجه به اهمیت ورود کارآفرینان و فعالان اقتصادی به فضای کسب‌وکار و نقش آن‌ها در پویایی هر چه بیشتر اقتصادی، کشورهای مختلف سیاست‌های مشابهی برای تسهیل ورود آن‌ها اتخاذ نموده‌اند. برای مثال، سنگاپور نیز یک برنامه ویزا تحت عنوان «EntrePass» تعریف نموده که بر اساس آن کارآفرینانی که به دنبال راه‌اندازی یک شرکت استارت‌آپی در این کشور هستند، می‌توانند تا دو سال در این کشور مستقر شده و فعالیت‌های اقتصادی خود را پیگیری نمایند. کشور شیلی نیز به دنبال تدوین و اجرای برنامه جدیدی است که روند تأیید ویزا برای کارآفرینان را به 15 روز کاهش می‌دهد.

 

مرجع: ZDNet

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.