آخرین اخبار

لغو دستور دونالد ترامپ مبنی بر تأخیر در اجرای قانون کارآفرینان خارجی در آمریکا

لغو دستور دونالد ترامپ مبنی بر تأخیر در اجرای قانون کارآفرینان خارجی در آمریکا

قاضی فدرال آمریکا به وزارت امنیت داخلی این کشور «DHS» دستور داد، تأخیر در اجرای قانونی که بر اساس آن به برخی از کارآفرینان خارجی اجازه داده می‌شد تا با هدف رشد کسب‌وکارشان در این کشور باقی بمانند، را لغو نماید. تأخیر در اجرای قانون یاد شده به دستور دونالد ترامپ در جولای امسال انجام گرفت که بر اساس آن، اجرای قانون مذکور تا ماه مارس سال 2018 میلادی به تعویق می‌افتاد.

بنا بر گزارش وب‌سایت «Business Insider»، قاضی جیمز بوسبرگ از دادگاه منطقه‌ای کلمبیا در پی دعوی قضایی یک گروه سرمایه‌گذاری علیه «DHS» که در ماه سپتامبر سال جاری میلادی اقامه گردید، این رأی را صادر نموده است. گروه تجاری مذکور متشکل از چندین استارت‌آپ مبتنی بر فناوری فعال در آمریکا است که توسط کارآفرینان خارجی مستقر در این کشور راه‌اندازی شده‌اند. آن‌ها درخواست داشتند که بر اساس قانون مصوب دولت باراک اوباما که به کارآفرینان خارجی اجازه می‌داد به مدت پنج سال در خاک این کشور مانده و کسب‌وکار خود را توسعه دهند، در آمریکا به فعالیت خود ادامه دهند.

گفتنی است، قاضی بوسبرگ با تأکید بر این‌که اقدام دولت نوعی نقض قوانین اداری محسوب می‌شود، اظهار داشت: «هرگونه تأخیر در اجرای قانون و یا توقف آن منوط به ارائه پیش‌نویس قانونی جدید و تصویب آن است.» دولت دونالد ترامپ در زمان صدور دستور تأخیر در اجرای قانون کارآفرینان خارجی، تأکید کرده بود که تأخیر انجام گرفته به احتمال بسیار زیاد به لغو آن در سال جدید خواهد انجامید.

 

مرجع: businessinsider

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.