آخرین اخبار

حمایت از 25 استارت‌آپ برتر دانشگاه «MIT» توسط برنامه شتاب‌دهی «STEX25»

حمایت از 25 استارت‌آپ برتر دانشگاه «MIT» توسط برنامه شتاب‌دهی «STEX25»

اغلب مراکز شتاب‌دهنده استارت‌آپ‌ها بر روی فرصت‌های رشد اولیه متمرکز هستند و با سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مالی، تشویق به تیم‌سازی مناسب و پیشرفت توسعه محصول، برای تجاری‌سازی ایده به آن‌ها کمک می‌نمایند. «STEX25» یکی از برنامه‌های شتاب‌دهنده بوده که در سال گذشته میلادی توسط «MIT Startup Exchange» آغاز به کار نموده است. هدف از شکل‌گیری این برنامه، اولویت‌بندی ارتباطات بین استارت‌آپ‌های برگزیده «MIT» و شرکای صنعتی این دانشگاه بوده که ذیل برنامه ارتباطات صنعتی «ILP»، تعریف شده‌ است.

شایان توجه است که برنامه‌های «MIT Startup Exchange» و «ILP» جزء برنامه‌های یکپارچه روابط سازمانی «MIT» محسوب شده که با هدف توسعه استارت‌آپ‌ها و ارتقاء روابط آن‌ها با صنایع مرتبط راه‌اندازی شده‌اند. تروند آندهیم «Trond Undheim» مدیر برنامه «STEX25»، با تأکید بر این مسئله که پرورش مشارکت‌های سازمانی، از برنامه‌های اصلی این نهاد است، ابراز می‌دارد: «ما اعتقاد داریم که چنین مشارکت‌هایی، یک عامل کلیدی برای رشد سریع استارت‌آپ‌ها و افزایش اعتبار آن‌ها خواهد بود. استارت‌آپ‌ها ابزار بسیار مؤثری برای آزمایش قابلیت‌های تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات هستند.»

بنا بر گزارش وب‌سایت «MIT News»، پذیرش استارت‌آپ‌ها در این مرکز شتاب‌دهی، با سیستم ارزیابی بسیار دقیقی همراه بوده است، به طوری که 25 استارت‌آپ تحت حمایت از بین 1500 مورد موجود در پایگاه داده «Startup Exchange» و بر اساس شاخصه‌هایی نظیر پتانسیل رشد سریع، تقاضای گسترده در صنعت و ریشه‌های فناورانه قوی، انتخاب شده‌اند. استارت‌آپ‌های منتخب، در حال توسعه فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که می‌تواند مزایای عمده‌ای برای سرمایه‌گذاران و شرکای صنعتی آن‌ها به همراه داشته باشد.

کارل کاستر مدیر اجرایی «MIT»، در این رابطه می‌گوید: «استارت‌آپ‌های «STEX25» از استعداد بالا و فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردارند که به نوعی نماد «MIT» محسوب می‌شوند. ما علاقه شدیدی به ارتباط این استارت‌آپ‌ها با «ILP» داریم، چرا که معتقدیم آن‌ها درک بهتری از مسائل پیچیده و سخت مرتبط با فناوری‌های پیشرفته داشته و می‌توانند جهت حل مسائل مربوط به این حوزه‌ها، راهکارهای نوآورانه‌ای ارائه نمایند.»

لازم به ذکر است، استارت‌آپ‌های تحت حمایت «STEX25»، طی یک بازه زمانی یک ساله در رویدادهای مختلفی اعم از سمینارها، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف در سرتاسر جهان شرکت نموده و جلسات منظمی با شرکت‌های عضو «ILP» خواهند داشت. بدیهی است، کسب تجارب لازم جهت توسعه ایده اولیه و نیز بهره‌مندی از فرصت‌های همکاری با شرکت‌های صنعتی، از مهم‌ترین مزایای این برنامه خواهد بود.

مرجع: News.MIT

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.