آخرین اخبار

سرمایه‌گذاری شرکت هلندی تولید کننده پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست در چین

سرمایه‌گذاری شرکت هلندی تولید کننده پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست در چین

شرکت هلندی پارکس «Parx Plastics BV»، از امضاء موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک و راه‌اندازی تأسیسات اولیه مورد نیاز در چین، جهت توسعه فناوری تولید پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست و آنتی‌میکروب خبر داده است. این تأسیسات در پارک زیست محیطی چین و ایتالیا، واقع در حاشیه رودخانه یانگ تسه ساخته خواهد شد. طبق گفته پارکس، بر اساس مفاد قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت جدیدی با عنوان «Ningbo Parx New Materials Co» تأسیس شده و یک توافق همکاری نیز با شرکت ساینو «Sino-Italy Tus Investment» منعقد گردیده است.

پارک زیست محیطی چین و ایتالیا، در راستای طرح ابتکاری مشترک دولت‌های دو کشور برای ایجاد یک شهر آزمایشی در زمینه توسعه نوآوری‌های سازگار با محیط زیست و حفظ منابع، تأسیس گردیده است. این منطقه که بیش از 40 کیلومتر مربع وسعت دارد، میزبان شرکت‌هایی در حوزه‌های پلاستیک و مواد جدید، خودرو، هوافضا و انرژی‌های پاک است.

به گزارش وب‌سایت «PlasticsNews»، شرکت پارکس پلاستیک دارای یک فناوری پتنت شده در حوزه تولید ترموپلاست‌های ضد میکروب بوده که در آن با استفاده از فناوری نانو یک روش جدید برای تغییر ماهیت در پلاستیک توسعه داده شده است. در واقع، نانو فناوری منجر به یک ویژگی مکانیکی و فیزیکی در پلاستیک خواهد شد که ضد میکروارگانیسم‌ها و باکتری‌ها عمل می‌نماید. در این فناوری از هیچ‌گونه مواد شیمیایی، زیست‌کش‌ها و فلزات سنگین استفاده نشده و در عوض با بهره‌گیری از نمک‌های روی در ساختار پلیمری ترموپلاستیک، ریسک‌های زیست محیطی را کاهش می‌دهد. (روی به عنوان یکی از عناصر ریز موجود در بدن، به صورت کامل با محیط زیست سازگار است.)

لازم به ذکر است، پارکس پلاستیک در سال 2014 میلادی برای نخستین بار از کاربرد سانتریفیوژ ها برای سازندگان اروپایی و آمریکایی رونمایی نمود که می‌تواند با ارتقاء ویژگی ضد باکتریایی تا سطح 99 درصدی در طی یک دوره زمانی 24 ساعته، محصولات را از نظر بهداشتی ایمن سازد.

مرجع: PlasticsNews

 

http://nanomatch.ir/

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.