آخرین اخبار

بسته‌بندی‌هایی که در 90 روز کمپوست می‌شوند!

بسته‌بندی‌هایی که در 90 روز کمپوست می‌شوند!

یک استارت‌آپ استرالیایی به نام «Little Green Panda»، موفق به توسعه بسته‌بندی‌های جدیدی شده که در 90 روز تبدیل به کمپوست می‌شوند. این استارت‌آپ که توسط یک طراح مد توسعه یافته، پس‌ماندهای غذا را به فنجان قهوه و قاشق و چنگال تبدیل نموده که پس از استفاده به سرعت به کمپوست تبدیل می‌شوند.

بسته‌بندی‌های جدید که از ضایعات مواد غذایی تولید شده و در مدتی اندک تجزیه می‌شوند، انقلابی در محصولات یکبار مصرف ایجاد می‌کند. مانون بیوچامچ (Manon Beauchamp-Tardieu) که یک طراح مد و فعال در شرکت زارا (Zara) بود، پس از  شنیده شدن خبرهایی در خصوص ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف، متوجه وجود تقاضاهای قابل توجه برای جایگزین‌های پایدار شد. برای این منظور، در ابتدا وی از نی‌های بامبو استفاده نمود که به سرعت قابلیت رشد داشته و می‌توانند برای ایجاد جایگزینی مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

مانون پس از ملاقات با تیمی از محققین جوان در یک رویداد شبکه‌ای که آن‌ها هم اشتیاق او به پایداری را داشتند، روی ایجاد یک ماده پلاستیکی‌مانند متمرکز شد که از ضایعات مواد غذایی تولید می‌شود. موفقیت تلاش‌های آن‌ها مشهود بوده و در حال حاضر هزاران مکان شروع به استفاده از محصولات پایدار آن‌ها نموده‌اند و روزبه‌روز نیز بر درخواست‌های مشتریان جدید برای محصولات آن‌ها افزوده می‌شود.

در پی این موفقیت‌ها، آن‌ها قدم فراتر گذاشته و اولین کارد و چنگال قابل کمپوست خانگی را معرفی نموده‌اند که از تفاله‌های قهوه جمع‌آوری شده از کافه‌ها ساخته می‌شود. این راه حل پیشگامانه، به سرعت مورد توجه قرار گرفته و به موفقیتی بزرگ تبدیل شده است که در حال حاضر در حال جایگزینی با گزینه‌های سنتی کارد و چنگال چوبی و بامبو موجود در بازار است.

استرالیایی ها روزانه 2.7 میلیون فنجان قهوه را دور می‌ریزند. در تصویر بزرگ‌تر، جهان در سال 2020 میلادی حدود 390.7 میلیون تن پلاستیک تولید نموده و سالانه 8 میلیون تن پلاستیک به اقیانوس‌ها سرازیر می‌شود. مانون در این خصوص ابراز داشته: «لحظه مورد علاقه من زمانی بود که دیدم نی ساخته‌شده از نی‌نیشکر قابل کمپوست با بازخورد مثبتی از مشتریان اولیه ما روبرو شد. این اعتبار واقعی برای تمام تلاش، فداکاری و ساعت‌های طولانی کار بود که برای تحقق بخشیدن به ایده‌مان صرف کرده بودیم. دیدن اینکه مردم از محصول ما لذت برده و از آن قدردانی می‌کنند، یک تجربه واقعاً رضایت‌بخش است. این به ما انگیزه می‌دهد که مأموریت خود را برای ایجاد راه‌حل‌های پایدار و نوآورانه بهتر برای صنعت بسته‌بندی ادامه دهیم.»

گفتنی است که آن‌ها در جدیدترین محصول خود، فنجان‌هایی با عنوان «The Friendly Cups» را معرفی کرده‌اند که از فناوری نانو بهره برده و در تماس با مایعات واکنش نشان می‌دهد. این لیوان‌ها فاقد پوشش پلاستیکی یا بیوپلاستیک هستند که همین ویژگی آن‌ها را به یک جایگزین سازگار با محیط‌زیست و پایدار برای لیوان‌های یکبار مصرف تبدیل می‌کند. این محصول، در ماه فوریه به بازار عرضه شده و اولین بار ظرف کمتر از 24 ساعت به فروش رسید.

چالش محصولات قابل کمپوست این است که تنها 0.13 درصد از بسته‌بندی‌های تجاری قابل کمپوست به درستی دفع می‌شوند. در حالی که بسیاری از محصولات به عنوان "کمپوست‌پذیر" برچسب‌گذاری می‌شوند، آن‌ها فقط تحت شرایط خاصی تجزیه شده که این شرایط اغلب در یک سطل کمپوست خانگی معمولی قابل تحقق نمی‌باشد. این امر، منجر به سردرگمی و ناامیدی در میان مصرف‌کنندگانی شده که می‌خواهند انتخاب‌های آگاهانه از نظر زیست‌محیطی داشته باشند. مانون در این خصوص می‌گوید: «پاندا در ارائه بسته‌بندی‌های کمپوست‌پذیر خانگی پیشتاز است؛ این بسته‌بندی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مانند یک تکه میوه ناپدید می‌شوند و می‌توانند به‌طور طبیعی در هر سطل زباله‌ای تجزیه شده و هیچ اثر مضری از خود به جای نگذارند.»

 

مرجع: «Statrtup Daily»

 

اخبار مرتبط:

تولید بسته‌بندی‌های قابل بازیافت به کمک پوشش‌های نانویی

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون پوندی برای تولید بسته‌بندی‌های نانویی

بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری در انتظار بسته‌بندی‌های نانویی

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.