آخرین اخبار

تولید بسته‌بندی‌های قابل بازیافت به کمک پوشش‌های نانویی

تولید بسته‌بندی‌های قابل بازیافت به کمک پوشش‌های نانویی

آمکور (Amcor) که یک رهبر جهانی در تولید و توسعه سیستم‌های بسته‌بندی قابل بازیافت است، در راستای استفاده از فناوری نانو در بسته‌بندی‌های جدید خود، یک همکاری فناورانه را با شرکت انفینیت نانوتکنولوژی (Nfinite Nanotechnology) آغاز نموده است. این پروژه مشترک، بر مبنای بهره‌گیری از فناوری پوشش‌های نانویی انفینیت بوده که می‌تواند بهبود بازیافت و کمپوست سیستم‌های بسته‌بندی آمکور را به دنبال داشته باشد.

در راستای این پروژه تحقیقاتی، در گام نخست به منظور اثبات مفهومی پروژه، فناوری پوشش انفینیت روی مواد بسته‌بندی قابل بازیافت و کمپوست آمکور اعمال خواهد شد. هدف از این ‌کار، ایجاد یک مانع برای ورود اکسیژن بوده که می‌تواند بهبود عملکرد بسته‌بندی‌های قابل بازیافت و کمپوست را به دنبال داشته باشد. پس از تأیید اعتبار گام نخست، مرحله بعدی بهینه‌سازی محصولات برای فرآیندهای تولید آمکور و تجزیه‌و‌تحلیل بسترهای مختلف دیگر مانند مواد زیستی، برای ایجاد کاربردهای پایدارتر خواهد بود.

گفتنی است که این پروژه نقطه عطف مهمی در مشارکت آمکور و انفینیت به شمار رفته که از سال 2022 میلادی آغاز شده است، زمانی که انفینیت به عنوان برنده «Amcor Lift-Off» انتخاب شد. در پی برنده شدن این جایزه، استارت‌آپ‌ها علاوه بر دریافت 250 هزار دلار سرمایه بذر، این فرصت را خواهند داشت که با تیم تحقیق‌و‌توسعه آمکور همکاری نموده تا برنامه‌های جدیدی ایجاد کنند.

فرانک لمان (Frank Lehmann)، معاون سرمایه‌گذاری و نوآوری باز  آمکور در خصوص همکاری با انفینیت ابراز داشته: «این پروژه تحقیقاتی مشترک، یک گام مهم در توسعه بسته‌بندی‌های جدید بوده که تعهد آمکور به منظور دستیابی به راهکارهای لازم برای پایداری و نوآوری را نشان می‌دهد. همکاری با استارت‌آپ‌های نوآوری مانند انفینیت، به‌ویژه در مراحل اولیه این فناوری جدید هیجان‌انگیز، راه دیگری است که ما برای پیشبرد اهداف مشترکمان استفاده می‌کنیم.»

چی هائو تئو (Chee Hau Teoh)، یکی از هم‌بنیانگذاران و مدیر عامل انفینیت نیز در خصوص این همکاری می‌گوید: «ما بسیار خرسندیم که از حمایت آمکور در پیشبرد اهداف جا‌ه‌طلبانه خود برای ارائه این فناوری نانوپوشش در کاربردهای بسته‌بندی برخورداریم. پس از افزایش مقیاس، ما می‌توانیم به دنبال شرکت‌هایی باشیم که مشتاق استفاده از این فناوری هستند.»

 

درباره آمکور:

آمکور یک رهبر جهانی در توسعه و تولید راهکارهای مسئولانه برای بسته‌بندی مواد غذایی، نوشیدنی، دارویی، پزشکی، خانگی و شخصی و سایر محصولات است. این شرکت در راستای اهداف تجاری خود، با شرکت‌های پیشروی مختلف در سراسر جهان همکاری داشته و بدین وسیله، از محصولات خود و افرادی که به آن‌ها متکی هستند محافظت می‌کند، برندهای متمایزی توسعه می‌دهد و زنجیره‌های تأمین را از طریق طیف وسیعی از بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر و محکم، کارتن‌های تخصصی، بسته‌بندی‌های مختلف و خدمات مرتبط بهبود می‌بخشد. تمرکز این شرکت بر ساخت بسته‌بندی‌هایی است که وزن آن‌ها به طور فزاینده‌ای سبک‌تر، قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد بوده و با استفاده از محتوای بازیافتی ساخته می‌شوند. در سال مالی 2022، حدود 44000 نفر فعال در آمکور، فروش  سالیانه 15 میلیارد دلاری را در 220 نقطه در 43 کشور جهان برای این شرکت به دنبال داشته‌اند.

 

درباره انفینیت:

انفینیت یک شرکت کانادایی مستقر در واترلو و فعال در حوزه مواد پیشرفته بوده که هدف آن ایجاد دنیایی پایدارتر از طریق پیشرفت بسته‌بندی‌های قابل کمپوست و بازیافت است. فناوری نانوپوشش موفق این شرکت، مبتنی بر بیش از 10 سال علم و تجربه در توسعه لایه‌های نازک کاربردی است. این شرکت در حال تجاری‌سازی پلتفرم نانو پوشش سریع خود بوده که دسترسی به فیلم‌های فوق نازک با مساحت وسیع، با کیفیت بالا و با هزینه تولید پایین را میسر می‌نماید. مأموریت انفینیت این است که با ارائه لایه‌های بازدارنده و با کارایی بالا برای بسته‌بندی پایدار، مسیری پایدار را برای این صنعت فراهم نموده و به هدف جهانی برای از بین بردن آلودگی بسته‌بندی‌های پلاستیکی سرعت بخشد.

 

مرجع: «MirageNews»

 

اخبار مرتبط:

سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیون پوندی برای تولید بسته‌بندی‌های نانویی

بازار ۱۰۰ میلیارد دلاری در انتظار بسته‌بندی‌های نانویی

تمایل صنایع غذایی برای استفاده از بسته‌بندی هوشمند

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.