آخرین اخبار

پایداری باتری‌های سدیم-یونی به کمک نانولوله‌های کربنی

پایداری باتری‌های سدیم-یونی به کمک نانولوله‌های کربنی

استفاده از نانولوله‌های کربنی منجر به عملکرد بهتر باتری‌های سدیم یونی می‌شود. یک استارت‌آپ نانویی به نام «UP Catalyst»، خبر از توسعه مواد جدیدی برای الکترود باتری‌های سدیم یونی داده که نتایجی استثنایی برای این باتری‌ها به دنبال داشته و ذخیره‌سازی بیشتر انرژی و ارتقای پایداری باتری را به دنبال خواهد داشت.

این استارت‌آپ با همکاری گروه «Titirici» در امپریال کالج لندن، از نانولوله‌های تولیدی خود برای بهبود باتری‌های سدیم یونی استفاده نموده و شواهد حکایت از آن دارد که افرایش قابل توجهی در چرخه‌های باتری‌ها ایجاد می‌نماید. به‌طور خاص، مواد جدید در مقایسه با باتری‌های مورد استفاده فعلی که معمولاً پس از 800 چرخه تخلیه می‌شوند، پس از 4000 چرخه شارژ و دشارژ، 93.75 درصد از ظرفیت خود را حفظ می‌نمایند.

علاوه بر بهبود چرخه‌پذیری باتری، مواد جدید منجر به پایداری عالی و بهبود چگالی انرژی می‌شوند. مجموع این نتایج قابل توجه، این مواد را به عنوان گزینه‌ای جذاب برای کاربردهای ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس بزرگ مطرح می‌نماید.

نکته شایان ذکر دیگر این است که نانولوله‌های کربنی این استارت‌آپ مستقر در استونی، از دی‌اکسیدکربن مشتق شده‌اند. در واقع، «UP Catalyst» نانومواد کربنی پایدار و گرافیت را از دودکش‌های صنایع سنگین که غنی از دی‌اکسیدکربن می‌باشند، تولید می‌کند. در نتیجه، ماده الکترود جدید نیز سازگار با محیط زیست خواهد بود. گری ارب (Gary Urb)، مدیرعامل «UP Catalyst» در خصوص اهمیت توسعه این الکترودهای جدید برای ایجاد باتری‌های با کارایی بالا و سازگار با محیط زیست اظهار داشته: «توسعه این الکترود جدید، نه تنها عملکرد باتری را بهبود می‌بخشد، بلکه به کاهش تأثیر انتشار کربن بر محیط‌زیست نیز کمک می‌کند.»

گفتنی است، پیشرفت در فناوری باتری‌های سدیم یون ممکن است به زودی منجر به تغییرات قابل توجه در صنعت ذخیره‌سازی انرژی شود. این باتری‌ها می‌توانند با هزینه بسیار پایین‌تر و سطح کارایی و ایمنی بالاتر، رقیبی جدی برای باتری‌های لیتیوم یونی بوده و حتی عملکردی بهتر از آن‌ها از خود به نمایش بگذارند. در حال حاضر چندین تولید کننده بزرگ در حال برنامه‌ریزی برای تولید انبوه باتری‌های سدیم یون نسل بعدی هستند و مواد الکترود جدید «UP Catalyst»، ویژگی‌های باتری را بارزتر نموده و آن را به گزینه‌ای جذاب‌تر تبدیل می‌کند.

پروفسور مگدا تیتیریسی (Magda Titirici)، مدیر گروه «Titirici»، از دستاورد جدید هیجانزده بوده و در این خصوص ابراز داشته: «تیم متخصصان ما به یافتن راهحلهای جدید و نوآورانهای اختصاص داده شدهاند که تقاضای روزافزون برای باتریهای با کارایی بالا و پایدار را برآورده میکند. مواد جدید الکترود UP Catalyst، یک ماده اصلی در این مسیر است. دستاورد این شرکت کمک مهمی برای صنعت انرژی پایدار است و گامی مهم به سوی آیندهای آگاهتر از نظر زیستمحیطی خواهد بود.»

  

مرجع: «GreenerIdeal»

هنوز نظری وارد نشده است!

نظر خود را ارسال نمایید

پست الکترونیکی شما انتشار پیدا نمی کند.